IGUALTAT
Més de trenta d'activitats en la Casa de la Dona
L'oferta incorpora tallers d'IA per a la vida diària, micronegocis i emprenedoria, salut femenina, creativitat i activitats gratuïtes per a xiquets i xiquetes de 6 a 12 anys
La Casa de la Dona estrena la seua programació per a l'últim quadrimestre de 2026 amb una àmplia oferta d'activitats que es desenrotllarà entre setembre i desembre i que reunix trenta-quatre propostes i cites, amb diverses sessions cada una d'elles, relacionades amb el benestar físic i emocional, la formació, l'ocupació, les noves tecnologies, la cultura, l'oci saludable, la salut integral, la igualtat i la conciliació familiar.
Les inscripcions per a participar en les diferents activitats s'obriran el pròxim 14 de setembre a través de la plataforma municipal https://inscripciones.torrent.es , on les persones interessades poden consultar i formalitzar la seua participació en els diferents tallers. La programació combina activitats gratuïtes amb altres amb preus reduïts, que oscil·len entre els 6 i els 22 euros, depenent de cada proposta.
La regidora de l'Àrea de la Dona i responsable de Casa de la Dona, Amparo Chust, ha destacat que “volem que Casa de la Dona continue sent un espai viu, útil i pròxim, en el qual les dones puguen cuidar-se, aprendre, adquirir noves ferramentes, compartir experiències i gaudir del seu temps, però també un lloc obert a les famílies i a la ciutadania. La nova programació respon precisament a eixa diversitat de necessitats i d'edats”.
Benestar físic i cura de la salut
Un dels principals blocs de la programació torna a centrar-se en la cura física. Des del 21 de setembre començarà ‘Ioga en cadira’, els dilluns i dimecres de 9.45 a 10.30 hores, mentres que ‘Flexibilitat i cura articular’ es desenrotllarà els dimarts i dijous, de 9.45 a 10.30 hores, a partir del 22 de setembre.
A estes propostes se sumen Pilates, els dilluns i dimecres a la vesprada; Pilates post partisc, els divendres al matí i de caràcter gratuït; i Alineació i sòl pelvià, els divendres de 16.00 a 17.30 hores. Les activitats es prolongaran, segons el taller, fins a mediats o finals de desembre.
El programa reserva també un espai destacat al benestar emocional i el creixement personal. Dones en construcció se celebrarà els dimarts d'11.30 a 13.00 hores; hi haurà sessions mensuals gratuïtes de Risoteràpia els dies 20 d'octubre, 17 de novembre i 15 de desembre; i es desenrotllaran tres tallers específics els dimecres a la vesprada: La motxilla emocional, durant octubre; L'autocura sense culpa, al novembre; i Resiliència, durant desembre. La proposta es completa amb Mindfulness, tots els dijous de 16.00 a 17.00 hores des del 24 de setembre fins al 17 de desembre.
Formació per a la vida quotidiana, ocupació i intel·ligència artificial
La formació adquirix especial protagonisme en esta nova edició, incorporant continguts dirigits tant al creixement personal com a proporcionar ferramentes pràctiques per al dia a dia. Filosofia i pensament propi, de caràcter mixt i gratuït, s'impartirà els dilluns de 17.30 a 19.00 hores, des del 21 de setembre fins al 28 de desembre.
Una de les novetats és el Taller laboral. micronegocis. Emprenedoria, també gratuït, que comptarà amb sessions quinzenals i dos torns: els dimarts al matí, de 10.00 a 12.00 hores, entre el 8 de setembre i el 15 de desembre; i els dimecres a la vesprada, de 18.00 a 19.30 hores, des del 23 de setembre fins al 16 de desembre. A això s'unix IA per a la vida diària, un taller especialment vinculat a les noves ferramentes digitals que s'impartirà els dijous de 17.00 a 18.30 hores, de l'1 d'octubre al 26 de novembre.
Chust ha explicat que “la programació pretén evolucionar al mateix ritme que el fa la societat. Per això, al costat d'activitats consolidades, incorporem àmbits com la intel·ligència artificial o el suport a l'emprenedoria i els micronegocis, perquè adquirir competències digitals i professionals també contribuïx a millorar l'autonomia i les oportunitats de les dones”.
El moviment sufragista i la història de l'art des d'una mirada de dona
Casa de la Dona mantindrà així mateix els seus espais dedicats al coneixement de la història dels drets de les dones i al pensament crític. Entre el 29 de setembre i el 3 de novembre es desenrotllarà un taller mixt i gratuït dedicat al moviment sufragista, en el qual s'abordaran el seu origen, expansió i principals figures històriques.
A continuació, del 10 de novembre al 29 de desembre, arribarà Història de l'art amb mirada de dona, també gratuït i mixt, que proposa aproximar-se a la creació artística incorporant la presència, aportació i perspectiva de les dones. Els dos tallers tindran lloc els dimarts, de 18.00 a 19.30 hores.
Cultura, creativitat i oci saludable
L'oferta cultural i d'oci torna a ocupar un espai important durant el quadrimestre. El taller Flamenc, sobirania i dones es desenrotllarà els dilluns de 18.30 a 20.00 hores, del 21 de setembre al 16 de novembre. El Teatre, que treballarà una obra al llarg de tot el curs, tindrà lloc els dimarts de 16.00 a 17.30 hores; mentres que el taller d'Iniciació a l'aquarel·la, de caràcter mixt, s'impartirà els dimecres de 18.00 a 19.30 hores.
També tornen el Crochet creatiu, gratuït i mixt, els dijous al matí; el Club de lectura, els dijous a la vesprada; i Desconnectem jugant. Jocs de taula, un taller mixt per a gaudir de l'oci compartit tots els divendres de 17.30 a 19.30 hores.
Conciliació: activitats gratuïtes per a xiquets i xiquetes
La programació dedica a més un bloc específic a facilitar la conciliació mitjançant activitats gratuïtes per a xiquets i xiquetes de 6 a 12 anys, que se celebraran de 17.30 a 19.30 hores.
Els dilluns s'oferirà el Taller de pintura: aquarel·la, des del 21 de setembre fins al 21 de desembre; els dimarts i dijous, Acadèmia de detectives, del 22 de setembre al 22 de desembre; els dimecres, Taller de manualitats: expressar-te, del 23 de setembre al 23 de desembre; i els divendres, Taller d'expressió corporal, des del 25 de setembre fins al 18 de desembre.
“La conciliació també forma part de la nostra manera d'entendre Casa de la Dona. Volem facilitar que les famílies puguen participar i que, al mateix temps, els més xicotets troben propostes educatives, creatives i divertides adaptades a la seua edat”, ha assenyalat la regidora.
Un cicle mensual dedicat a la salut integral de les dones
Una altra de les apostes d'este quadrimestre serà el Cicle de Salut Integral, amb una activitat gratuïta el primer divendres de cada mes, a les 18.00 hores.
El cicle començarà el 2 d'octubre amb la xarrada “Famílies que acompanyen: menstruació, adolescència i sexualitat des de la confiança”. El 6 de novembre tindrà lloc “Més enllà de les hormones: una mirada integral al benestar femení” i el 4 de desembre s'abordarà “Menopausa i climateri: entendre els canvis per a viure'ls millor”.
D'esta manera, Casa de la Dona incorporarà a la seua programació qüestions vinculades a diferents etapes de la vida de les dones, oferint informació i ferramentes per a afavorir el coneixement, l'autocura i el benestar.
Exposicions, cinema, llibres i ‘Elles compten’
L'agenda es completa amb diverses propostes culturals i activitats puntuals. El divendres 20 de novembre se celebrarà Elles compten, mentres que el cinema tindrà les seues cites el 30 d'octubre i el 27 de novembre. la Casa de la Dona acollirà a més dos exposicions: la de Manuel Sáez, del 25 de setembre al 13 d'octubre, i la de Marina Fuster, del 16 al 30 d'octubre.
També continuarà l'Intercanvi de llibres, que tindrà lloc el segon dijous de cada mes, concretament els dies 8 d'octubre, 12 de novembre i 10 de desembre. A tot això s'afegiran noves activitats que Casa de la Dona anirà anunciant mensualment.
Les inscripcions a partir del 14 de setembre
A partir del 14 de setembre, les persones interessades podran formalitzar la seua inscripció en les activitats a través de la pàgina municipal https://inscripciones.torrent.es . Per a ampliar informació, Casa de la Dona disposa també del telèfon 96 111 18 58.
Casa de la Dona es troba al carrer Músic Marià Puig Yago, 8, al costat de l'Ermita. El centre disposa, a més, d'un espai de treball amb ordinador i connexió a internet, que pot utilitzar-se en horari d'obertura per a realitzar gestions administratives, busca d'ocupació o formació, entre altres.
“Convidem a les dones i famílies de Torrent a conéixer esta nova programació i a participar. Volem que quan una persona entre a casa de la Dona trobe oportunitats per a cuidar-se, aprendre, relacionar-se i desenrotllar noves capacitats. Com diu la nostra campanya, ací tenen la seua casa”, ha conclòs la regidora.
La Casa de la Dona estrena la seua programació per a l'últim quadrimestre de 2026 amb una àmplia oferta d'activitats que es desenrotllarà entre setembre i desembre i que reunix trenta-quatre propostes i cites, amb diverses sessions cada una d'elles, relacionades amb el benestar físic i emocional, la formació, l'ocupació, les noves tecnologies, la cultura, l'oci saludable, la salut integral, la igualtat i la conciliació familiar.
Les inscripcions per a participar en les diferents activitats s'obriran el pròxim 14 de setembre a través de la plataforma municipal https://inscripciones.torrent.es , on les persones interessades poden consultar i formalitzar la seua participació en els diferents tallers. La programació combina activitats gratuïtes amb altres amb preus reduïts, que oscil·len entre els 6 i els 22 euros, depenent de cada proposta.
La regidora de l'Àrea de la Dona i responsable de Casa de la Dona, Amparo Chust, ha destacat que “volem que Casa de la Dona continue sent un espai viu, útil i pròxim, en el qual les dones puguen cuidar-se, aprendre, adquirir noves ferramentes, compartir experiències i gaudir del seu temps, però també un lloc obert a les famílies i a la ciutadania. La nova programació respon precisament a eixa diversitat de necessitats i d'edats”.
Benestar físic i cura de la salut
Un dels principals blocs de la programació torna a centrar-se en la cura física. Des del 21 de setembre començarà ‘Ioga en cadira’, els dilluns i dimecres de 9.45 a 10.30 hores, mentres que ‘Flexibilitat i cura articular’ es desenrotllarà els dimarts i dijous, de 9.45 a 10.30 hores, a partir del 22 de setembre.
A estes propostes se sumen Pilates, els dilluns i dimecres a la vesprada; Pilates post partisc, els divendres al matí i de caràcter gratuït; i Alineació i sòl pelvià, els divendres de 16.00 a 17.30 hores. Les activitats es prolongaran, segons el taller, fins a mediats o finals de desembre.
El programa reserva també un espai destacat al benestar emocional i el creixement personal. Dones en construcció se celebrarà els dimarts d'11.30 a 13.00 hores; hi haurà sessions mensuals gratuïtes de Risoteràpia els dies 20 d'octubre, 17 de novembre i 15 de desembre; i es desenrotllaran tres tallers específics els dimecres a la vesprada: La motxilla emocional, durant octubre; L'autocura sense culpa, al novembre; i Resiliència, durant desembre. La proposta es completa amb Mindfulness, tots els dijous de 16.00 a 17.00 hores des del 24 de setembre fins al 17 de desembre.
Formació per a la vida quotidiana, ocupació i intel·ligència artificial
La formació adquirix especial protagonisme en esta nova edició, incorporant continguts dirigits tant al creixement personal com a proporcionar ferramentes pràctiques per al dia a dia. Filosofia i pensament propi, de caràcter mixt i gratuït, s'impartirà els dilluns de 17.30 a 19.00 hores, des del 21 de setembre fins al 28 de desembre.
Una de les novetats és el Taller laboral. micronegocis. Emprenedoria, també gratuït, que comptarà amb sessions quinzenals i dos torns: els dimarts al matí, de 10.00 a 12.00 hores, entre el 8 de setembre i el 15 de desembre; i els dimecres a la vesprada, de 18.00 a 19.30 hores, des del 23 de setembre fins al 16 de desembre. A això s'unix IA per a la vida diària, un taller especialment vinculat a les noves ferramentes digitals que s'impartirà els dijous de 17.00 a 18.30 hores, de l'1 d'octubre al 26 de novembre.
Chust ha explicat que “la programació pretén evolucionar al mateix ritme que el fa la societat. Per això, al costat d'activitats consolidades, incorporem àmbits com la intel·ligència artificial o el suport a l'emprenedoria i els micronegocis, perquè adquirir competències digitals i professionals també contribuïx a millorar l'autonomia i les oportunitats de les dones”.
El moviment sufragista i la història de l'art des d'una mirada de dona
Casa de la Dona mantindrà així mateix els seus espais dedicats al coneixement de la història dels drets de les dones i al pensament crític. Entre el 29 de setembre i el 3 de novembre es desenrotllarà un taller mixt i gratuït dedicat al moviment sufragista, en el qual s'abordaran el seu origen, expansió i principals figures històriques.
A continuació, del 10 de novembre al 29 de desembre, arribarà Història de l'art amb mirada de dona, també gratuït i mixt, que proposa aproximar-se a la creació artística incorporant la presència, aportació i perspectiva de les dones. Els dos tallers tindran lloc els dimarts, de 18.00 a 19.30 hores.
Cultura, creativitat i oci saludable
L'oferta cultural i d'oci torna a ocupar un espai important durant el quadrimestre. El taller Flamenc, sobirania i dones es desenrotllarà els dilluns de 18.30 a 20.00 hores, del 21 de setembre al 16 de novembre. El Teatre, que treballarà una obra al llarg de tot el curs, tindrà lloc els dimarts de 16.00 a 17.30 hores; mentres que el taller d'Iniciació a l'aquarel·la, de caràcter mixt, s'impartirà els dimecres de 18.00 a 19.30 hores.
També tornen el Crochet creatiu, gratuït i mixt, els dijous al matí; el Club de lectura, els dijous a la vesprada; i Desconnectem jugant. Jocs de taula, un taller mixt per a gaudir de l'oci compartit tots els divendres de 17.30 a 19.30 hores.
Conciliació: activitats gratuïtes per a xiquets i xiquetes
La programació dedica a més un bloc específic a facilitar la conciliació mitjançant activitats gratuïtes per a xiquets i xiquetes de 6 a 12 anys, que se celebraran de 17.30 a 19.30 hores.
Els dilluns s'oferirà el Taller de pintura: aquarel·la, des del 21 de setembre fins al 21 de desembre; els dimarts i dijous, Acadèmia de detectives, del 22 de setembre al 22 de desembre; els dimecres, Taller de manualitats: expressar-te, del 23 de setembre al 23 de desembre; i els divendres, Taller d'expressió corporal, des del 25 de setembre fins al 18 de desembre.
“La conciliació també forma part de la nostra manera d'entendre Casa de la Dona. Volem facilitar que les famílies puguen participar i que, al mateix temps, els més xicotets troben propostes educatives, creatives i divertides adaptades a la seua edat”, ha assenyalat la regidora.
Un cicle mensual dedicat a la salut integral de les dones
Una altra de les apostes d'este quadrimestre serà el Cicle de Salut Integral, amb una activitat gratuïta el primer divendres de cada mes, a les 18.00 hores.
El cicle començarà el 2 d'octubre amb la xarrada “Famílies que acompanyen: menstruació, adolescència i sexualitat des de la confiança”. El 6 de novembre tindrà lloc “Més enllà de les hormones: una mirada integral al benestar femení” i el 4 de desembre s'abordarà “Menopausa i climateri: entendre els canvis per a viure'ls millor”.
D'esta manera, Casa de la Dona incorporarà a la seua programació qüestions vinculades a diferents etapes de la vida de les dones, oferint informació i ferramentes per a afavorir el coneixement, l'autocura i el benestar.
Exposicions, cinema, llibres i ‘Elles compten’
L'agenda es completa amb diverses propostes culturals i activitats puntuals. El divendres 20 de novembre se celebrarà Elles compten, mentres que el cinema tindrà les seues cites el 30 d'octubre i el 27 de novembre. la Casa de la Dona acollirà a més dos exposicions: la de Manuel Sáez, del 25 de setembre al 13 d'octubre, i la de Marina Fuster, del 16 al 30 d'octubre.
També continuarà l'Intercanvi de llibres, que tindrà lloc el segon dijous de cada mes, concretament els dies 8 d'octubre, 12 de novembre i 10 de desembre. A tot això s'afegiran noves activitats que Casa de la Dona anirà anunciant mensualment.
Les inscripcions a partir del 14 de setembre
A partir del 14 de setembre, les persones interessades podran formalitzar la seua inscripció en les activitats a través de la pàgina municipal https://inscripciones.torrent.es . Per a ampliar informació, Casa de la Dona disposa també del telèfon 96 111 18 58.
Casa de la Dona es troba al carrer Músic Marià Puig Yago, 8, al costat de l'Ermita. El centre disposa, a més, d'un espai de treball amb ordinador i connexió a internet, que pot utilitzar-se en horari d'obertura per a realitzar gestions administratives, busca d'ocupació o formació, entre altres.
“Convidem a les dones i famílies de Torrent a conéixer esta nova programació i a participar. Volem que quan una persona entre a casa de la Dona trobe oportunitats per a cuidar-se, aprendre, relacionar-se i desenrotllar noves capacitats. Com diu la nostra campanya, ací tenen la seua casa”, ha conclòs la regidora.









Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.186