Lunes, 10 de Agosto de 2026

Actualitzada Lunes, 10 de Agosto de 2026 a las 12:16:54 horas

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Lunes, 10 de Agosto de 2026
MEDI AMBIENT

L'AEMET preveu un cel favorable a Torrent per a observar l’eclips solar

La predicció actual apunta a un cel majoritàriament clar durant les hores centrals del dimecres, amb escassa probabilitat de pluja

Les previsions meteorològiques actuals són favorables per a l’observació de l’eclipsi solar del pròxim 12 d’agost a Torrent. Segons la predicció horària de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), el municipi tindrà cel poc nuvolós o ras durant les hores centrals de la jornada, sense precipitacions significatives previstes en la franja en què es produirà l’eclipsi.

 

La predicció d’AEMET indica que la matinada de dimecres començarà amb alguns intervals de nuvolositat, però aquesta situació evolucionarà ràpidament cap a un cel poc nuvolós i, posteriorment, ras. A partir de les primeres hores del matí, el pronòstic actual apunta a condicions especialment favorables per a la visibilitat del cel.

 

A les 10.00 hores, AEMET preveu cel ras a Torrent, una situació que es mantindria durant les hores següents. A les 11.00 i les 12.00 hores també apareix cel ras, amb temperatures previstes d’uns 13 i 21 graus, respectivament en la predicció horària disponible.

 

La previsió és especialment interessant tenint en compte que la nuvolositat és un dels principals factors meteorològics que poden dificultar l’observació d’un eclipsi. En el cas de Torrent, la predicció actual no apunta a una situació de cel cobert ni a precipitacions durant les hores centrals.

 

Tot i les bones perspectives, AEMET recorda que les prediccions meteorològiques han d’interpretar-se com una tendència i que poden experimentar modificacions, especialment quan encara falten hores per al fenomen. La predicció per hores s’actualitza diverses vegades al dia a partir dels models numèrics, per la qual cosa la situació concreta del cel es podrà precisar més a mesura que s’acoste dimecres.

 

Per tant, a hores d’ara Torrent parteix amb una previsió meteorològica favorable per a veure l’eclipsi, amb un cel que, segons AEMET, es presenta majoritàriament ras durant les hores de major interès. La recomanació serà, en qualsevol cas, consultar l’actualització més recent de la predicció abans de l’eclipsi. El municipi es troba, segons AEMET, dins de la zona d’avisos del litoral nord de València.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia
CAPTCHA

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.217.165

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.