Lunes, 10 de Agosto de 2026

Actualitzada Lunes, 10 de Agosto de 2026 a las 12:16:54 horas

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Lunes, 10 de Agosto de 2026
MEDI AMBIENT

El PP defensa la campanya municipal sobre la nova taxa de residus

Els populars asseguren que la Llei 7/2022 obliga els ajuntaments a establir una taxa específica per a cobrir el cost del servei

El Partit Popular de Torrent ha defensat la campanya informativa posada en marxa per l’Ajuntament per a explicar a la ciutadania la futura taxa de residus i ha respost a les crítiques formulades pel PSOE local. Els populars sostenen que la implantació d’aquesta taxa respon a una obligació establida per la legislació estatal i que afecta els municipis de tot el país, amb independència del partit que governe en cada ajuntament.

 

Segons explica el PP, l’obligació deriva de la Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats per a una economia circular, aprovada durant el Govern de Pedro Sánchez. Els populars assenyalen que la normativa estableix que els ajuntaments han d’implantar una taxa específica que permeta cobrir íntegrament el cost de la recollida i el tractament dels residus.

 

En aquest context, l’Ajuntament de Torrent ha instal·lat mupis informatius en diferents punts de la ciutat. Segons el PP, aquests suports tenen com a finalitat explicar l’origen de la nova taxa i inclouen un codi QR que dirigeix a la pàgina web municipal, on els veïns poden consultar informació sobre la normativa, preguntes freqüents i les bonificacions previstes.

 

El PP considera que la campanya té un caràcter informatiu i rebutja les crítiques del PSOE sobre l’ús dels suports municipals. Els populars sostenen que la taxa no respon a una decisió específica de l’Ajuntament de Torrent, sinó a una obligació derivada de la legislació estatal que han d’aplicar els municipis. En el seu comunicat, el PP també recorda que l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, va sol·licitar al Govern central una moratòria de tres anys per als municipis afectats per la DANA. Segons els populars, Folgado va traslladar aquesta petició fins a tres ocasions per carta al president del Govern, Pedro Sánchez, i en una altra ocasió personalment.

 

El PP assenyala, així mateix, que el Ple de l’Ajuntament de Torrent va aprovar sol·licitar aquesta moratòria i que el grup municipal socialista va votar a favor de la petició. Els populars consideren que el Govern central hauria d’haver atés aquesta sol·licitud.

 

El comunicat també incorpora crítiques a l’anterior govern municipal socialista i fa referència a la campanya institucional vinculada al denominat Pla Ficus durant el període previ a les eleccions municipals de 2023. El PP sosté que aquella iniciativa va comptar amb una campanya institucional finançada amb recursos públics i considera que va tindre una finalitat electoral. Es tracta, en aquest cas, d’una valoració política de l’actual govern municipal sobre l’actuació de l’anterior executiu.

 

El PP de Torrent defensa finalment que la campanya sobre la taxa de residus permet traslladar als veïns informació sobre una obligació legal i facilitar-los informació sobre la seua aplicació i les possibles bonificacions.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia
CAPTCHA

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.217.165

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.