Martes, 07 de Julio de 2026

Actualitzada Martes, 07 de Julio de 2026 a las 13:49:24 horas

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Martes, 07 de Julio de 2026

Campanya de reforç contra el mosquit tigre de cara a les festes de les urbanitzacions

L'objectiu és minimitzar les possibles molèsties derivades de la presència de mosquits i altres insectes, garantint les millors condicions possibles per al desenvolupament dels actes festius i de convivència

Sanitat ha posat en marxa un dispositiu extraordinari d'actuacions preventives contra el mosquit tigre i altres plagues coincidint amb la celebració de les festes d'estiu en urbanitzacions i disseminats del terme municipal. Aquestes actuacions formen part de la planificació anual del servei municipal de control de plagues i responen a una programació anticipada dels tractaments extraordinaris necessaris en aquells espais on està prevista la celebració d'activitats organitzades per les diferents associacions veïnals i comissions de festes.
 

L'objectiu és minimitzar les possibles molèsties derivades de la presència de mosquits i altres insectes, garantint les millors condicions possibles per al desenvolupament dels actes festius i de convivència que durant els mesos d'estiu reuneixen a centenars de veïns en urbanitzacions i zones disseminades de Torrent. En aquest sentit, la planificació permet actuar de manera preventiva abans de l'inici de les celebracions, optimitzant l'eficàcia dels tractaments i reduint l'impacte que les altes temperatures i la proliferació estival d'insectes poden tindre sobre les activitats programades.
 

El regidor de Sanitat de l'Ajuntament de Torrent, Santiago Calataiud, ha destacat que “la prevenció és l'eina més eficaç per al control de les plagues. Per això estem programant amb suficient antelació tots els tractaments extraordinaris necessaris a les urbanitzacions i disseminats on se celebren festes durant l'estiu, amb l'objectiu que els veïns puguen gaudir de les seues activitats amb les menors molèsties possibles”. En aquest sentit, Santiago Calatayud ha subratllat que aquestes actuacions “es coordinen amb les associacions i entitats organitzadores per a adaptar-les al calendari festiu de cada zona, reforçant així el treball ordinari que l'Ajuntament desenvolupa durant tot l'any en matèria de control de plagues”.



Campanya de control vectorial durant tot l'any
La Regidoria de Sanitat de l'Ajuntament de Torrent manté durant tot l'any una estratègia integral de control vectorial que inclou la vigilància de les zones més sensibles com a parcs, jardins i àrees humides, la fumigació continuada, els tractaments de desinsectació i l'aplicació del mètode TIE – Tècnica de l'Insecte Estèril basat en la solta de mosquits tigre esterilitzats – en un treball conjunt amb el Grup Tragsa, empresa pública col·laboradora de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca de la Generalitat Valenciana. A més, enguany s'ha inclòs també la instal·lació de paranys de captura del mosquit tigre al parc de l’Hort de Trénor. A aquestes accions ordinàries se sumen ara les intervencions extraordinàries programades específicament per a atendre les necessitats derivades del calendari festiu.



El mètode TIE a la Comunitat Valenciana
Com a confirmació de l'eficàcia de la Tècnica de l'Insecte Estèril (TIE) com a mètode de control del mosquit tigre a la Comunitat Valenciana, es continua comparant nivells d'aquest vector entre dos municipis pròxims amb característiques agroecològiques, ambientals i socioeconòmiques similars, Polinyà de Xúquer i Riola. En la primera d'elles s'alliberen mascles estèrils, actuant la segona com a municipi control (no es duu a terme alliberament). L'any 2025, de nou els resultats van ser exitosos, amb una reducció mitjana de posada d'ous d'entorn del 65% i superiors al 75% en determinades èpoques de l'any, cosa que significa que en termes generals es va evitar l'aparició de dues de cada tres femelles picadores gràcies a l'estratègia de control aplicada basada en la TIE.

 

Repartiment de paranys domèstics homologats a Torrent per a combatre el mosquit tigre
L'estiu passat, la Regidoria de Sanitat de l'Ajuntament de Torrent va impulsar una iniciativa pionera basada en la distribució gratuïta entre la ciutadania de paranys domèstics contra el mosquit tigre. Aquests dispositius, desenvolupats per l'empresa especialitzada SECOMA i prèviament testats i homologats, estan dissenyats per a contribuir al control de la reproducció d'aquesta espècie en àrees privades i domicilis particulars. Donat l'èxit que va tindre la campanya de distribució d'aquests paranys domèstics entre la ciutadania, la Regidoria de Sanitat ha activat durant aquestes últimes setmanes el dispositiu de repartiment en diferents punts del municipi, facilitant l'accés a aquest recurs als veïns de Torrent.



Així mateix, el regidor de Sanitat ha recordat la importància de la col·laboració ciutadana per a evitar la proliferació del mosquit tigre, recomanant “eliminar qualsevol acumulació d'aigua en jardins, terrasses o parcel·les particulars, mantindre nets els embornals i recipients exteriors i comunicar a l'Ajuntament qualsevol possible focus de reproducció”, ha insistit Calatayud. Amb aquesta planificació preventiva, l'Ajuntament de Torrent continua reforçant el seu compromís amb la salut pública, el benestar dels veïns i el correcte desenvolupament de les activitats socials i festives que cada estiu dinamitzen les urbanitzacions i disseminats del municipi.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia
CAPTCHA

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.114

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.