BIGOSOUND
El BIGSOUND supera la seua estrena a Torrent
El primer macrofestival celebrat a la ciutat es tanca amb una bona resposta dels dispositius de seguretat i transport, i una opinió favorable de veïns i visitants
El BIGSOUND celebrat a Torrent ja és història, però també un abans i un després per a la ciutat. Torrent s'ha enfrontat este cap de setmana al seu primer macrofestival, una cita que havia despertat expectació, però també dubtes entre el veïnat per l'impacte que podia tindre sobre la mobilitat, la seguretat o la convivència. Dos dies després, la sensació general és que Torrent ha superat la prova.
Al llarg de les dos jornades, desenes de milers de persones –al voltant de 46.000– han passat pel Parc Central per gaudir d'un cartell encapçalat divendres per David Bisbal, Rels B o Ana Mena i que dissabte va tindre el seu gran colofó amb les actuacions de Maldita Nerea, Samuraï, Juan Magán, Nathy Peluso, Rigoberta Bandini i una Lola Índigo que va posar el fermall d'or al festival amb un dels concerts més esperats del cap de setmana.
Més enllà de la música, el gran repte estava fora del recinte. Era la primera vegada que Torrent acollia un esdeveniment d'estes dimensions i tant l'Ajuntament com les diferents administracions implicades havien preparat un dispositiu sense precedents a la ciutat, amb un important reforç de la seguretat, canvis en la mobilitat, aparcaments dissuasius, reforç del transport públic i un ampli desplegament policial i sanitari.
L'opinió dels veïns
Mentre que alguns veïns consideraven que no generaria molesties al barri de Parc Central, sobre tot als que viuen pegats al recinte, altres s'han posicionat clarament en contra del festival.
Molts veïns del barri pogueren anar al festival, uns altres preferiren passejar i segons comentàvem a este periòdic, "dotorejar" l'ambient. Amb la mateixa intenció molts altres veïns de Torrent. Mentrestant, uns altres consideren que el festival no hauria de fer-se en eixe espai segons han comentat en xarxes socials.
Desde el festival no es veien moltes llums enceses en les tres torres que colinden amb el Parc Central, exceptuant d'un parell de balcons on si es veia més moviment.
Valoració positiva del dispositiu
Segons han anat compartint nombrosos assistents amb este periòdic, la valoració del dispositiu ha sigut, en línies generals, positiva. Especialment ben valorades han estat les mesures adoptades amb el reforç del servei de Metrovalencia, que va permetre donar eixida a milers de persones una vegada finalitzats els concerts.
Això no va evitar que es produïren algunes molèsties. Durant els moments de màxima afluència es van registrar embossaments de trànsit a l'avinguda del Rei Joan Carles I, principal via d'accés al festival i també a la ciutat de Torrent, mentre que també es van formar cues als primers metros de la matinada, especialment just després del concert de tancament de Lola Índigo o de David Bisbal, que era el moment en que tancava el festival. Situacions que, tot i generar algunes queixes, eren previsibles en un esdeveniment que reunia milers de persones en un espai reduït de temps.
Després d'un temps rècord per als preparatius i de les polèmiques que van envoltar l'arribada del BIGSOUND a Torrent, el balanç de la primera edició és, a falta de conéixer les dades definitives de l'organització i de les administracions, positiu. La ciutat ha demostrat que és capaç d'acollir un esdeveniment multitudinari d'estes característiques, convertint-se durant un cap de setmana en un dels grans epicentres musicals de la Comunitat Valenciana.
Ara, una vegada superada esta primera prova, el repte serà mantindre i perfeccionar el dispositiu de cara a futures edicions perquè el BIGSOUND continue creixent sense perdre de vista la convivència amb la ciutat que l'acull.
El BIGSOUND celebrat a Torrent ja és història, però també un abans i un després per a la ciutat. Torrent s'ha enfrontat este cap de setmana al seu primer macrofestival, una cita que havia despertat expectació, però també dubtes entre el veïnat per l'impacte que podia tindre sobre la mobilitat, la seguretat o la convivència. Dos dies després, la sensació general és que Torrent ha superat la prova.
Al llarg de les dos jornades, desenes de milers de persones –al voltant de 46.000– han passat pel Parc Central per gaudir d'un cartell encapçalat divendres per David Bisbal, Rels B o Ana Mena i que dissabte va tindre el seu gran colofó amb les actuacions de Maldita Nerea, Samuraï, Juan Magán, Nathy Peluso, Rigoberta Bandini i una Lola Índigo que va posar el fermall d'or al festival amb un dels concerts més esperats del cap de setmana.
Més enllà de la música, el gran repte estava fora del recinte. Era la primera vegada que Torrent acollia un esdeveniment d'estes dimensions i tant l'Ajuntament com les diferents administracions implicades havien preparat un dispositiu sense precedents a la ciutat, amb un important reforç de la seguretat, canvis en la mobilitat, aparcaments dissuasius, reforç del transport públic i un ampli desplegament policial i sanitari.
L'opinió dels veïns
Mentre que alguns veïns consideraven que no generaria molesties al barri de Parc Central, sobre tot als que viuen pegats al recinte, altres s'han posicionat clarament en contra del festival.
Molts veïns del barri pogueren anar al festival, uns altres preferiren passejar i segons comentàvem a este periòdic, "dotorejar" l'ambient. Amb la mateixa intenció molts altres veïns de Torrent. Mentrestant, uns altres consideren que el festival no hauria de fer-se en eixe espai segons han comentat en xarxes socials.
Desde el festival no es veien moltes llums enceses en les tres torres que colinden amb el Parc Central, exceptuant d'un parell de balcons on si es veia més moviment.
Valoració positiva del dispositiu
Segons han anat compartint nombrosos assistents amb este periòdic, la valoració del dispositiu ha sigut, en línies generals, positiva. Especialment ben valorades han estat les mesures adoptades amb el reforç del servei de Metrovalencia, que va permetre donar eixida a milers de persones una vegada finalitzats els concerts.
Això no va evitar que es produïren algunes molèsties. Durant els moments de màxima afluència es van registrar embossaments de trànsit a l'avinguda del Rei Joan Carles I, principal via d'accés al festival i també a la ciutat de Torrent, mentre que també es van formar cues als primers metros de la matinada, especialment just després del concert de tancament de Lola Índigo o de David Bisbal, que era el moment en que tancava el festival. Situacions que, tot i generar algunes queixes, eren previsibles en un esdeveniment que reunia milers de persones en un espai reduït de temps.
Després d'un temps rècord per als preparatius i de les polèmiques que van envoltar l'arribada del BIGSOUND a Torrent, el balanç de la primera edició és, a falta de conéixer les dades definitives de l'organització i de les administracions, positiu. La ciutat ha demostrat que és capaç d'acollir un esdeveniment multitudinari d'estes característiques, convertint-se durant un cap de setmana en un dels grans epicentres musicals de la Comunitat Valenciana.
Ara, una vegada superada esta primera prova, el repte serà mantindre i perfeccionar el dispositiu de cara a futures edicions perquè el BIGSOUND continue creixent sense perdre de vista la convivència amb la ciutat que l'acull.







Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.217.162