Divendres, 03 de Abril del 2026

Actualitzada Dijous, 02 de Abril del 2026 a les 17:40:04 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 03 de Abril del 2026
SETMANA SANTA

El Sant Soterrar processionarà pel nucli antic la nit del Divendres Sant

Totes les germandats processonaran en l’ordre del que va viure Jesucrist hores abans de la seua Crucifixió

El Sant Soterrar eixirà al carrer la nit del Divendres Sant. Cal recordar que en 2019 es va suspendre per la pluja, a més de la pandèmia de 2020 i 2021. Aquest acte és un dels actes més multitudinaris de la Setmana Santa en Torrent on processonen les 18 germandats de la localitat en una única processó.

 

Des de la Casa Museu i fins a la parròquia de Mont-Sió cadascuna de les germandats amb els seus passos i per ordre cronològic dels últims dies de Jesús recorren els carrers del Convent, Plaça Major, Maestro Giner, Sant Tomàs, Gómez Ferrer, plaça Bisbe Benlloch, Avinguda al Vedat, Ejército Español, Sant Jaume, Toledo, Calvari a Mont-Sió. La solemne processó estarà presidida per la Reina de l’Encontre i Àngel de la Resurrecció, Lucía Mora, les seues cambreres i les autoritats civils.

 

També és costum convidar a les Falleres Majors de Torrent en la germandat de la Santa Cena que processonaran junt a la germandat que obri la processó del Sant Soterrar del Divendres Sant. Cal recordar que aquest acte en 2019 es va suspendre per la pluja que va començar a caure a la meitat del Viacrucis i va obligar a suspendre l’Encontre Dolorós de manera precipitada. Esperem que enguany, com va passar l’any passat, aquest acte puga celebrar-se al carrer sense que es tinga que mirar al cel per la pluja.

 

Però el matí del Divendres Sant és el matí de la Encontre Dolorós als peus de la Torre. A les 9 del matí la Verge dels Dolors eixirà de la parròquia de Mont-Sió per a trobar-se amb la imatge de Jesús Nazareno que ix de l’Arxiprestal. Arribades les imatges a la plaça Major tindrà lloc un Viacrucis públic amb la presència de la Reina de l’Encontre, les seues cambreres i els germans majors de les diferents germandats de la localitat. A les 12 del migdia, la germandat de El Divino Costado de Cristo ixirà en processó per l’Avinguda i les Set paraules trencarà l’hora a la Torre al migdia amb el Sant Sepulcre.

 

4:00 h Acte de Oració i Veneració de la Relíquia de la Vera Creu
Acte d’oració en el temple de la Parròquia de l’Assumpció de Ntra. Sra.
5:00 h Trasllat penitencial del Pas de la Vera Creu
Itinerari: Parròquia de l’Assumpció de Ntra. Sra., Sant Domènec, Campoamor, Hernán Cortés, Mestre Giner, Plaça Major, Sant Cristòfol, Santa Ana, Plaça Sant Jaume, Sant Pere Alcàntara, Albocàsser, Plaça Dominical, Toledo, Sant Joan Baptista, Casa Museu de la Setmana Santa.
Participa: Hdad. Vera Creu i Crist Ressuscitat.

 

9:00 h Trobada Dolorosa de Ntra. Sra. dels Dolors amb Jesús Natzarè
Via Crucis amb la participació de totes les germandats.
Parròquia de Ntra. Sra. de Monte Sion. Se concentraran les Germandats: Hdad. Prendiment de Jesús, M.I. Hdad. Descens de la Creu, Santa Maria del Testimoni i Sant Joan del Protesto, Hdad. Oració de l’Hort, Hdad. Jesús de Medinaceli, Hdad. Santa Faz, Hdad. Diví costat de Crist, M.I. Hdad. Jesús davant del Sanedrí, Hdad Vera Creu i Crist Ressuscitat, Hdad. Negacions de Pere, Hdad. Ecce-homo i M.I. Hdad. Ntra. Sra. dels Dolors, la Soledat i la Ressurrecció, presideix el rector de la parròquia de Ntra. Sra. de Monte Sion i Reina de la Trobada i Àngel de Ressurrecció amb les seues Camareres, per a eixir en processó per Fray Luis Amigó, Plaça Major (trobada).
Parròquia de l’Assumpció de Ntra. Sra. Se concentraran les Germandats: Germandat Set Paraules i el Crist del Perdó, Hdad. Crucifixió del Senyor, Hdad. Flagel·lació del Senyor, Hdad. Santa Cena i cavallers del Sant Calze, Hdad. Sant Sepulcre, Hdad. Jesús Natzarè i Simó Cirineu, Hdad. Santíssim Crist de la Bona Mort i presideix el rector de la parròquia de l’Assumpció de Ntra. Sra. per a eixir en processó per Sant Joan de la Ribera, Sant Domènec, Campoamor, Hernán Cortés, Mestre Giner, Plaça Major (trobada).
Cada Germandat ocuparà l’espai que ha estat assignat en la JCHHSS. Tendrà lloc la Trobada Dolorosa de Jesús Natzarè i Ntra. Sra. dels Dolors. Tot seguit es realitzarà l’exercici del Sant Via Crucis.
Finalitzada la trobada seguiran per carrer i Plaça de l’Església a la Parròquia de l’Assumpció de Ntra. Sra. únicament les Germandats Ntra. Sra. dels Dolors, la Soledat i la Ressurrecció i Santíssim Crist de la Bona Mort seguit del rector de l’Assumpció de Ntra. Sra.
Finalitzada la trobada seguiran per Fray Luis Amigó fins a la Parròquia de Ntra. Sra. de Monte Sion únicament Hdad. Jesús Natzarè i Simó Cirineu, Rector de Monte Sion i Reina de la Trobada i Àngel de Ressurrecció amb les seues Camareres.
Les altres Germandats, una vegada s’escolte el toc de corneta, desfilaran en marxa ordinària aconseguint així una major fluïdesa.

 

11:30 h Trencada de l’hora
Les germandats es concentraran a la Plaça de l’Església per a realitzar en un primer moment un acte d’oració i reflexió. Posteriorment, la percussió es posarà a redoblar com a senyal de dol i commemoració de la Mort del Senyor fins a l’inici de l’Ofici de Tenebres. En finalitzar aquest, es realitzarà l’acte de l’Exaltació de la Creu al voltant de la Creu de Pere Mora.
Participen: Germandat Set Paraules i el Crist del Perdó i Hdad. Sant Sepulcre.

 

12:00 h Trasllat processional del Pas del Diví Costat de Crist
Itinerari: Plaça de la Llibertat, Av. al Vedat, 25 d’Abril, Germaníes, Sant Fermí, Av. al Vedat, Albocàsser, Plaça Dominical, Sant Joan Baptista, Ramiro de Maeztu, Casa Museu de la Setmana Santa.
Participa: Hdad. Diví Costat de Crist

 

20:00 h Processó General del Sant Enterrament
Itinerari: Sortida des del Museu de la Setmana Santa, Pare Prudencio, Fray Luis Amigó, Plaça Major, Mestre Giner, Sant Tomàs, Gómez Ferrer, Plaça Bisbe Benlloch, Av. al Vedat, Exèrcit Espanyol, Sant Jaume, Toledo, Calvari a la parròquia de Ntra. Sra. de Monte Sion. Estarà presidida per les autoritats religioses, Reina de la Trobada i Àngel de la Ressurrecció, Junta Central de Germandats de Setmana Santa i autoritats civils.
Adoració al Crist Yacent. Finalitzada la processó, la imatge del Sant Sepulcre i la imatge de Ntra. Sra. dels Dolors entraran a l’Església, acompanyats dels germans, fidels i autoritats per a participar en l’acte d’Adoració al Crist Yacent.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia
CAPTCHA

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.121

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.