Dissabte, 06 de Desembre del 2025

Actualitzada Divendres, 05 de Desembre del 2025 a les 14:21:47 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
FERNANDO BENJUMEA
Divendres, 05 de Desembre del 2025

El Govern supervisa les obres de reconstrucció del canal Xúquer-Túria a Torrent

La visita institucional repassa l’avanç dels treballs d’emergència després dels danys provocats per la DANA

El secretari d’Estat de Política Territorial, Arcadi España, va visitar este dijous el tram del canal Xúquer-Túria afectat pel pas del barranc de l’Horteta, una de les zones que va patir danys més greus durant la DANA del 29 d’octubre de 2024. L’acompanyaren l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, i diversos membres de la corporació municipal, en una jornada destinada a conéixer de primera mà l’estat de les obres d’emergència.

 

Les actuacions les executa la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) amb un pressupost global de 30 milions d’euros. El canal és una infraestructura clau que abasteix d’aigua 2,3 milions d’habitants de València, la seua àrea metropolitana, la Ribera i el Camp de Morvedre, a més de proporcionar cabals de reg a 25.000 hectàrees gestionades per més de 35.000 usuaris.

 

Una resposta tècnica d’urgència

 

L’aiguat va destruir l’aqüeducte de l’Horteta, fet que va obligar a actuar de manera immediata. La CHX va posar en marxa en qüestió de dies un bypass provisional per mantindre el subministrament, i posteriorment va instal·lar un aqüeducte temporal en gelosia per garantir la continuïtat del servici sense interrupcions en les setmanes posteriors al temporal.

 

Actualment, els bypass subterranis definitius ja estan en funcionament. A més, els equips tècnics treballen en la col·locació de puntals profunds i una fonamentació més robusta, que permetran reconstruir l’aqüeducte definitiu amb majors garanties davant futurs episodis climàtics extrems.

 

Part d’un conjunt d’obres més ampli

 

La intervenció de Torrent s’emmarca dins d’un paquet de 17 obres d’emergència declarades per la CHX per valor de 220 milions d’euros, destinades a reparar els danys ocasionats per la DANA en tota la conca.

 

El calendari previst situa la finalització de totes les actuacions en la primera mitat de 2026, amb l’objectiu de reforçar una infraestructura que dona servici de manera ininterrompuda des de 1979 i que resulta essencial tant per al consum urbà com per al regadiu valencià.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.215

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.