EDUCACIÓ
L'Ajuntament rep a alumnes d'un col·legi de Praga
L'escola pública Lope de Vega i el col·legi Hálkova reforcen llaços a través d'un intercanvi cultural dins del programa Erasmus+
L'Ajuntament de Torrent ha rebut aquest matí a un grup de cinc alumnes i dues professores del col·legi Hálkova de la localitat de Humpolec (Praga, República Txeca), que participen en un programa d'intercanvi Erasmus+ al costat del CEIP Lope de Vega de Torrent. Es tracta d'alumnes de 6é de Primària que romandran durant uns dies a la ciutat coneixent la seua cultura, el seu entorn educatiu i les tradicions *torrentinas.
La reunió, celebrada en el saló de plens de l'Ajuntament, ha comptat amb la presència de la regidora d'Educació, María Fernández, i del cap del Gabinet d'Alcaldia, Boro Císcar, els qui han donat la benvinguda a les alumnes i professores txeques en nom de l'alcaldessa Amparo Folgado. Durant la visita, els representants municipals van oferir una explicació sobre la història i el patrimoni de Torrent. María Fernández va explicar a les alumnes la funció del saló de plens, “el lloc on els polítics debatem i prenem decisions importants per a la ciutat”, mentre que Bor Císcar va realitzar una breu explicació de la història local, relatant els orígens de Torrent “des de l'Edat del Bronze fins a l'època andalusina, quan es va construir la torre que hui és el símbol de la ciutat”.
Císcar també va detallar com va evolucionar l'edifici de l'actual consistori, recordant que “en aquest solar s'alçava la casa d'un doctor *torrentino, que va donar l'habitatge per a fins socials i culturals”, i que posteriorment es va transformar en seu de la Caixa d'Estalvis i finalment, en 1992, en l'actual Ajuntament. Les alumnes van escoltar amb curiositat les anècdotes sobre la torre musulmana, els antics cinemes *torrentinos o l'origen del nom de la ciutat, que procedeix del barranc de Torrent i de les aigües torrencials que històricament recorrien la zona.
L'intercanvi entre el CEIP Lope de Vega i el col·legi Hálkova forma part del programa Erasmus+, una iniciativa europea que promou la cooperació educativa, l'aprenentatge intercultural i el coneixement dels valors europeus entre centres escolars de diferents països. Durant la seua estada a Torrent, les alumnes txeques han participat en activitats amb els seus companys del Lope de Vega, aprenent jocs populars valencians, música i tradicions locals, a més de millorar la seua competència lingüística en anglés i castellà. Per part seua, 13 alumnes i tres professors torrentins viatjaran en març de 2026 a Praga, on conviuran amb les famílies del col·legi Hálkova per a completar l'intercanvi educatiu.
En un ambient participatiu, María Fernández va donar la benvinguda al grup, destacant “la importància de compartir experiències que enriqueixen als xiquets, ensenyant-los que aprendre no sols ocorre a les aules, sinó també coneixent altres realitats”. L'edil va subratllar que “Torrent és una ciutat oberta, hospitalària i compromesa amb l'educació, i aquest tipus de programes són una oportunitat per a continuar creixent junts”.
Per part seua, Boro Císcar va convidar a les alumnes a conéixer la història viva de la ciutat: “Torrent és una ciutat amb arrels molt antigues i amb un patrimoni que ha sabut conservar-se gràcies a que sempre ha tingut vida, des dels temps dels romans i musulmans fins hui”. La trobada va concloure amb un obsequi molt especial: les visitants i alumnes van rebre una llibreta amb el logotip de l'Ajuntament, un suport per a mòbils i una bossa amb el tradicional brioix de xocolate de Torrent, elaborat artesanalment, com a símbol de benvinguda i de l'hospitalitat xocolatera que caracteritza a la ciutat.
La jornada va finalitzar amb una visita a la Torre de Torrent, monument emblemàtic i testimoni de la història local, on van poder conéixer més sobre l'evolució de la ciutat i el seu patrimoni, a la Casa de la Cultura i recorregut pel centre històric. L'Ajuntament de Torrent reafirma així el seu compromís amb l'educació, la projecció internacional del municipi. Aquest tipus d'iniciatives enforteixen els llaços entre comunitats escolars europees i contribueixen a construir una joventut més oberta, solidària i conscient del valor de l'intercanvi de cultures.
L'Ajuntament de Torrent ha rebut aquest matí a un grup de cinc alumnes i dues professores del col·legi Hálkova de la localitat de Humpolec (Praga, República Txeca), que participen en un programa d'intercanvi Erasmus+ al costat del CEIP Lope de Vega de Torrent. Es tracta d'alumnes de 6é de Primària que romandran durant uns dies a la ciutat coneixent la seua cultura, el seu entorn educatiu i les tradicions *torrentinas.
La reunió, celebrada en el saló de plens de l'Ajuntament, ha comptat amb la presència de la regidora d'Educació, María Fernández, i del cap del Gabinet d'Alcaldia, Boro Císcar, els qui han donat la benvinguda a les alumnes i professores txeques en nom de l'alcaldessa Amparo Folgado. Durant la visita, els representants municipals van oferir una explicació sobre la història i el patrimoni de Torrent. María Fernández va explicar a les alumnes la funció del saló de plens, “el lloc on els polítics debatem i prenem decisions importants per a la ciutat”, mentre que Bor Císcar va realitzar una breu explicació de la història local, relatant els orígens de Torrent “des de l'Edat del Bronze fins a l'època andalusina, quan es va construir la torre que hui és el símbol de la ciutat”.
Císcar també va detallar com va evolucionar l'edifici de l'actual consistori, recordant que “en aquest solar s'alçava la casa d'un doctor *torrentino, que va donar l'habitatge per a fins socials i culturals”, i que posteriorment es va transformar en seu de la Caixa d'Estalvis i finalment, en 1992, en l'actual Ajuntament. Les alumnes van escoltar amb curiositat les anècdotes sobre la torre musulmana, els antics cinemes *torrentinos o l'origen del nom de la ciutat, que procedeix del barranc de Torrent i de les aigües torrencials que històricament recorrien la zona.
L'intercanvi entre el CEIP Lope de Vega i el col·legi Hálkova forma part del programa Erasmus+, una iniciativa europea que promou la cooperació educativa, l'aprenentatge intercultural i el coneixement dels valors europeus entre centres escolars de diferents països. Durant la seua estada a Torrent, les alumnes txeques han participat en activitats amb els seus companys del Lope de Vega, aprenent jocs populars valencians, música i tradicions locals, a més de millorar la seua competència lingüística en anglés i castellà. Per part seua, 13 alumnes i tres professors torrentins viatjaran en març de 2026 a Praga, on conviuran amb les famílies del col·legi Hálkova per a completar l'intercanvi educatiu.
En un ambient participatiu, María Fernández va donar la benvinguda al grup, destacant “la importància de compartir experiències que enriqueixen als xiquets, ensenyant-los que aprendre no sols ocorre a les aules, sinó també coneixent altres realitats”. L'edil va subratllar que “Torrent és una ciutat oberta, hospitalària i compromesa amb l'educació, i aquest tipus de programes són una oportunitat per a continuar creixent junts”.
Per part seua, Boro Císcar va convidar a les alumnes a conéixer la història viva de la ciutat: “Torrent és una ciutat amb arrels molt antigues i amb un patrimoni que ha sabut conservar-se gràcies a que sempre ha tingut vida, des dels temps dels romans i musulmans fins hui”. La trobada va concloure amb un obsequi molt especial: les visitants i alumnes van rebre una llibreta amb el logotip de l'Ajuntament, un suport per a mòbils i una bossa amb el tradicional brioix de xocolate de Torrent, elaborat artesanalment, com a símbol de benvinguda i de l'hospitalitat xocolatera que caracteritza a la ciutat.
La jornada va finalitzar amb una visita a la Torre de Torrent, monument emblemàtic i testimoni de la història local, on van poder conéixer més sobre l'evolució de la ciutat i el seu patrimoni, a la Casa de la Cultura i recorregut pel centre històric. L'Ajuntament de Torrent reafirma així el seu compromís amb l'educació, la projecció internacional del municipi. Aquest tipus d'iniciatives enforteixen els llaços entre comunitats escolars europees i contribueixen a construir una joventut més oberta, solidària i conscient del valor de l'intercanvi de cultures.





Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.55