Dimarts, 04 de novembre del 2025

Actualitzada Dilluns, 03 de novembre del 2025 a les 17:02:20 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
NACHO LOZANO
Dilluns, 03 de novembre del 2025

L'Ajuntament de Torrent executa la demolició de 56 habitatges declarats en ruïna imminent després dels danys de la DANA de 2024

El pont de Quatre Camins romandrà tancat del 3 al 5 de novembre per l'enderrocament de cinc edificis

L'Ajuntament de Torrent iniciarà la setmana vinent l'enderrocament dels cinc blocs situats al carrer Mestre Fortea núm. 1, 3, 5 i 7, i en la carretera Mas del Jutge núm. 2, que alberguen un total de 56 habitatges i que van ser declarats en ruïna imminent el passat 29 de setembre.

El consistori adopta aquesta mesura per motius de seguretat pública davant el risc cert de col·lapse estructural dels immobles, greument afectats per la riuada d'octubre de 2024 en un dels punts més castigats de la ciutat: la confluència del barranc de l’Horteta i el barranc del Pedrís, al costat del pont de Quatre Camins.

Els treballs obligaran a tancar el pont de Quatre Camins al trànsit rodat els dies 3, 4 i 5 de novembre, durant les 24 hores, i als vianants de 8.00 a 18.00 hores. El pas inundable de Mestre Fortea també romandrà tancat de dilluns a divendres durant les 24 hores.

La declaració de ruïna té el seu origen en el decret municipal de novembre de 2024, que ja va establir el desallotjament i precinte de les finques després dels danys provocats per la DANA. Aquella resolució es va basar en informes tècnics externs i municipals que alertaven de l'erosió en la fonamentació i en els murs de contenció provocada per la virulència de l'aigua.

Segons aquests informes, la presència dels edificis impedia executar amb seguretat les obres sota la seua fonamentació, per la qual cosa el seu enderrocament era imprescindible per a poder continuar les actuacions d'estabilització del talús i la reconstrucció del col·lector nord d'aigües residuals que arreplega les aigües industrials del polígon Mas del Jutge fins a la EDAR de Torrent.

El regidor d'Urbanisme, José Gozalvo, ha subratllat que es tracta de “una actuació necessària i urgent per a garantir la seguretat de les persones i poder continuar les obres de reconstrucció de l'entorn”. “Parlem d'un punt d'enorme risc, on la DANA va provocar danys estructurals irreversibles”, va recordar.

El pressupost total ascendeix a 526.024,53 euros, i inclou la demolició, gestió de residus, direcció d'obra i coordinació de seguretat i salut. Està previst que els treballs s'executen de manera escalonada i en coordinació amb les obres hidràuliques que es desenvolupen en la zona.

Fonts municipals han indicat que totes les famílies afectades van ser reallotjades en habitatges de la Generalitat, o bé reben ajudes de lloguer o estan residint amb familiars.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.191

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.