Divendres, 10 de Octubre del 2025

Actualitzada Divendres, 10 de Octubre del 2025 a les 09:49:24 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 03 de Octubre del 2025

Un "Nou d’Octubre Infantil" ple de cultura, jocs i tradición

Durant tres dies, les places i carrers de la ciutat s’ompliran de propostes culturals i lúdiques pensades per a tota la família, amb especial atenció a la infància

Amb motiu del 9 d’Octubre, Dia de la Comunitat Valenciana, l’Ajuntament de Torrent ha organitzat un complet programa d’activitats infantils baix el títol “9 d’Octubre Infantil”, amb l’objectiu que els més menuts disfruten, aprenguen i s’acosten a la identitat valenciana a través del joc, el teatre i la tradició oral.

 

Durant tres dies, les places i carrers de la ciutat s’ompliran de propostes culturals i lúdiques pensades per a tota la família, amb especial atenció a la infància. Des de contacontes i representacions teatrals fins a jocs tradicionals i tallers vinculats a la història i els costums valencians, la programació busca transmetre de manera divertida el valor de les arrels culturals i la importància de mantindre vives les tradicions.

 

Una programació pensada per als més menuts

L’agenda donarà començament este divendres, 3 d’octubre, a les 19:00 h a la plaça Unió Musical, amb l’activitat “Xip, xap, conte, contat”, una cita que inaugurarà el cicle amb històries plenes de fantasia, humor i valors.

 

El dissabte, 4 d’octubre, Torrent viurà un matí intens en diversos punts de la ciutat. A les 11:00 h, es desenvoluparan els Jocs Tradicionals Artesans a la plaça Fra Antoni Panes i els Contes valencians festius a la plaça Amèrica, dues propostes que combinen la diversió amb el coneixement de la cultura popular. A les 12:00 h, la plaça Unió Musical serà l’escenari de més Jocs Tradicionals, mentre que a l’Avinguda Olímpica els xiquets i xiquetes podran disfrutar del contacontes “Amparito, la filla del mestre”, una narració entranyable que uneix tradició i educació en valors.

 

El programa continuarà el diumenge, 5 d’octubre, amb activitats que posen en valor elements patrimonials i festius de la cultura valenciana. A les 11:00 h a la plaça Fra Antoni Panes, s’oferirà el taller “Mosaic de Nolla, una tradició molt valenciana”, que acostarà als més menuts una de les arts decoratives més característiques de la comarca. A les 12:00 h, l’Avinguda Olímpica acollirà “Jocs d’ahir, hui i de sempre”, mentre que a la plaça Unió Musical es representarà l’obra de teatre infantil “En Jaume I”, un espectacle que acostarà de manera amena la figura històrica del rei conqueridor als més menuts. La programació es tancarà a les 19:00 h a la plaça Major amb l’espectacle “Rondalles per a la Xicalla”, que organitza el Grup de Ball de Torrent.

 

Un espai per a la cultura, l’educació i la convivència

Amb este programa, l’Ajuntament de Torrent reforça el seu compromís amb la promoció de la cultura valenciana des de la infància, apostant per un model de celebració participatiu, educatiu i familiar. L’Ajuntament convida totes les famílies torrentines a participar en esta programació, que s’estendrà durant tot el cap de setmana i que està pensada per a disfrutar en companyia. El 9 d’Octubre Infantil és, a més, una avantsala als actes commemoratius del Dia de la Comunitat Valenciana, posant de relleu la importància de transmetre les arrels culturals des de les primeres edats.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.11

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.