Divendres, 03 de Octubre del 2025

Actualitzada Dijous, 02 de Octubre del 2025 a les 11:29:25 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
FERNANDO BENJUMEA
Dimecres, 01 de Octubre del 2025
CULTURA

Un mural de flors de ganxet ompli de color la façana del Mercat de Sant Gregori

30 dones de la Casa de la Dona han creat una intervenció artística col·lectiva que uneix tradició, creativitat i suport al comerç de proximitat

Torrent estrena una nova expressió d’art comunitari. La façana del Mercat de Sant Gregori llueix des d’esta setmana un mural floral de ganxet elaborat per una trentena d’alumnes de la Casa de la Dona, sota la coordinació de la dissenyadora tèxtil i professora Carolina Damonte. L’obra, de nou metres de llarg i vuitanta centímetres d’ample, combina flors de diferents colors i mides que formen un disseny ple de vitalitat, amb la paraula “MERCAT” al centre com a homenatge a la identitat del barri i al comerç local.

 

La regidora d’Igualtat, Amparo Chust, va destacar que “el crochet s’ha convertit en una eina de creativitat i d’unió que transforma un espai quotidià en un lloc amb ànima. Este mural embelleix el mercat i, al mateix temps, ret homenatge al treball i la dedicació de les veïnes que han sabut convertir una tradició en art contemporani al servei de la ciutat”.

 

Una creació col·lectiva amb missatge

 

Cada flor que compon el mural porta darrere hores de dedicació i il·lusió. Les participants han volgut aportar així el seu granet d’arena a un projecte que no sols té un valor estètic, sinó també social, ja que fomenta la convivència, la col·laboració i la cohesió veïnal. “Cada peça transmet afecte i suport al comerç de proximitat”, va subratllar Chust.

 

Crochet: tradició i innovació

 

El ganxet té una llarga tradició a Torrent i en la Comunitat Valenciana, però en els últims anys ha sigut reivindicat com a forma d’art urbà efímer. Projectes semblants de la Casa de la Dona ja han vestit altres punts del municipi, convertint-se en símbols de creativitat femenina i en atractius culturals que desperten l’interés de veïns i visitants.

 

El mercat, punt de trobada

 

Amb esta intervenció, el Mercat de Sant Gregori es consolida com un espai viu, on la tradició i la modernitat conviuen i conviden a acostar-se tant per comprar com per gaudir d’una experiència cultural. “La cultura no sols està als grans escenaris, sinó també als carrers i en els espais quotidians, on la ciutadania és la vertadera protagonista”, va concloure Chust.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.27

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.