Divendres, 03 de Octubre del 2025

Actualitzada Dijous, 02 de Octubre del 2025 a les 11:29:25 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dimarts, 30 de Setembre del 2025

Torrent supera tres dies d’alerta roja sense incidències greus

La ciutat registra prop de 90 litres per metre quadrat entre diumenge i dimarts, amb mesures de seguretat i comunicació constant amb la ciutadania

Torrent ha viscut del 28 al 30 de setembre tres jornades sota alerta roja per pluges torrencials, decretada per AEMET davant la previsió d’acumulats de fins a 250 litres per metre quadrat en poques hores. Davant este escenari de risc extrem, la ciutat va activar tots els protocols de seguretat i prevenció, amb la posada en marxa del CECOPAL (Centre de Coordinació Operativa Municipal), que es va reunir en tres ocasions per coordinar el dispositiu.



Mesures preventives i dispositiu actiu
Entre les accions acordades destacaren el tancament de centres educatius, instal·lacions esportives i culturals, així com el precinte de parcs i jardins. També es van clausurar passos subterranis i zones inundables, i es va habilitar el teletreball per al personal municipal no essencial. Protecció Civil va organitzar patrulles nocturnes i la Policia Local va reforçar la vigilància en punts sensibles com el barranc de l’Horteta o el Pont Blau. Segons va destacar l’alcaldessa, Amparo Folgado, “la prevenció i la coordinació han sigut la clau per a protegir als torrentins durant estos dies d’alerta roja”.



Un episodi intens però controlat
La nit del diumenge al dilluns va estar marcada per tempestes amb fort aparell elèctric, encara que sense greus conseqüències al nucli urbà. Només en zones com Mas del Jutge es van registrar moments de major intensitat. En total, la ciutat va acumular quasi 90 l/m² en tres dies: 10 diumenge, 50,4 dilluns i 27 dimarts, segons la estació meteorològica Sentinel d’El Vedat.



El sistema de clavegueram va funcionar amb normalitat gràcies a les tasques prèvies de neteja, resolent-se puntualment incidències menors. També es va prestar atenció a persones sense sostre, oferint-los alternatives d’allotjament.



Coordinació i informació a la ciutadania
La comunicació amb la població va ser un altre dels pilars de la gestió. Prop de 20.000 veïns estan subscrits al canal municipal de WhatsApp, que junt amb InfoTorrent, pantalles LED i xarxes socials va permetre difondre avisos i recomanacions en temps real. “La coordinació entre l’Ajuntament, les forces de seguretat, Protecció Civil, Bombers i altres municipis ha sigut constant”, va afegir Folgado, posant en valor el treball conjunt i l’actitud responsable dels veïns.



Serveis i normalització
La recollida de residus es va veure afectada puntualment per la clausura de plantes de tractament, però es va restablir amb normalitat el dimarts 30. Els serveis essencials es mantingueren operatius gràcies a la infraestructura de teletreball i a la coordinació tècnica.



Superat l’episodi, Torrent continua atenta a les previsions meteorològiques i als avisos de l’AEMET i el 112. “Seguirem atents a qualsevol evolució. Davant qualsevol emergència, demanem als veïns que telefonen al 112 i que seguisquen la informació a través dels canals oficials”, va concloure l’alcaldessa.

 

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.27

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.