
POLÍTICA
L'Oficina d'Atenció al Ciutadà supera les 100.000 gestions anuals
La majoria estan relacionades amb la DANA i l'empadronament
L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (TDIC) de Torrent tanca l'any amb al voltant de 100.000 tramits realitzats. Durant els últims 12 mesos, aquest espai ha atès presencialment 46800 persones i més de 64000 gestions relacionades, entre altres, amb ajudes a la natalitat, permisos de comerç o amb les inundacions del 29 d'octubre.
Després de la riuà, l'oficina va rebre quasi 1900 ciutadans (una mitjana de 158 al dia) que buscaven tramitar les sol·licituds i documentació necessàries per accedir a les diferents subvencions i ajudes institucionals. Per poder atendre l'alta demanda, l'oficina reorganitzaria la seua distribució i funcionament, habilitaria canals específics i reforçaria l'atenció als afectats. En aquest sentit, Amparo Chust, alcaldessa accidenta i regidora d'Atenció a la Ciutadania, ha volgut reconèixer la "labor excepcional" dels funcionaris que durant les setmanes posteriors al desastre van "gestionar amb eficàcia i sensibilitat les sol·licituds" dels veÏns.
D'altra banda, l'Ajuntament també ha volgut destacar el paper i el nombre de tràmits realitzats a través de la tecnologia. Segons dades oficials, al voltant de 30.000 se n'haurien realitzat via la seu electrònica municipal, mentre que altres 22.000 s'haurien portat a terme mitjançant un "caixer automàtic d'autoadministració TDIC" instal·lat a la planta baixa de l'edifici consistorial, i que permet a cada ciutadà realitzar-ne de manera autònoma. Aquests sistemes, lloats per molts veïns en mantindre un horari més flexible i evitar ocasionalment les cues, han gestionat sol·licituds que tindrien a veure, majoritàriament, amb l'expedició de certificats d'empadronament o la renovació de certificats electrònics.
"El TDIC s'ha consolidat com un servici imprescindible per als nostres veïns, on cada dia treballem perquè qualsevol gestió administrativa siga més senzilla, ràpida i accessible. El nostre objectiu és que els ciutadans perceben que l'Ajuntament està al seu costat, que no han d'enfrontar-se a tràmits complicats ni a llargues esperes, i que compten amb un equip de funcionaris preparats per a donar resposta a qualsevol necessitat, ja siga de manera presencial o a través dels canals digitals”, ha conclòs Chust.
L'Oficina d'Atenció al Ciutadà (TDIC) de Torrent tanca l'any amb al voltant de 100.000 tramits realitzats. Durant els últims 12 mesos, aquest espai ha atès presencialment 46800 persones i més de 64000 gestions relacionades, entre altres, amb ajudes a la natalitat, permisos de comerç o amb les inundacions del 29 d'octubre.
Després de la riuà, l'oficina va rebre quasi 1900 ciutadans (una mitjana de 158 al dia) que buscaven tramitar les sol·licituds i documentació necessàries per accedir a les diferents subvencions i ajudes institucionals. Per poder atendre l'alta demanda, l'oficina reorganitzaria la seua distribució i funcionament, habilitaria canals específics i reforçaria l'atenció als afectats. En aquest sentit, Amparo Chust, alcaldessa accidenta i regidora d'Atenció a la Ciutadania, ha volgut reconèixer la "labor excepcional" dels funcionaris que durant les setmanes posteriors al desastre van "gestionar amb eficàcia i sensibilitat les sol·licituds" dels veÏns.
D'altra banda, l'Ajuntament també ha volgut destacar el paper i el nombre de tràmits realitzats a través de la tecnologia. Segons dades oficials, al voltant de 30.000 se n'haurien realitzat via la seu electrònica municipal, mentre que altres 22.000 s'haurien portat a terme mitjançant un "caixer automàtic d'autoadministració TDIC" instal·lat a la planta baixa de l'edifici consistorial, i que permet a cada ciutadà realitzar-ne de manera autònoma. Aquests sistemes, lloats per molts veïns en mantindre un horari més flexible i evitar ocasionalment les cues, han gestionat sol·licituds que tindrien a veure, majoritàriament, amb l'expedició de certificats d'empadronament o la renovació de certificats electrònics.
"El TDIC s'ha consolidat com un servici imprescindible per als nostres veïns, on cada dia treballem perquè qualsevol gestió administrativa siga més senzilla, ràpida i accessible. El nostre objectiu és que els ciutadans perceben que l'Ajuntament està al seu costat, que no han d'enfrontar-se a tràmits complicats ni a llargues esperes, i que compten amb un equip de funcionaris preparats per a donar resposta a qualsevol necessitat, ja siga de manera presencial o a través dels canals digitals”, ha conclòs Chust.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.23