
INFRAESTRUCTURES
Oberta al trànsit la CV-36
Amb la posada en servei hui del tram del P.K. 4+000 al 6+000 i l'enllaç amb la CV-403 ja es recupera aquest corredor d'alta capacitat des de l'enllaç amb la CV-33 fins al By-pas
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha finalitzat els treballs de renovació del paviment de l'autovia CV-36 per al que s'han destinat unes 9.000 tones d'aglomerat asfàltic en calent de cara a la seua reobertura. Amb la posada en servei hui del tram del P.K. 4+000 al 6+000 i l'enllaç amb la CV-403 ja es recupera aquest corredor d'alta capacitat des de l'enllaç amb la CV-33 fins al By-pass, millorant la mobilitat i la seguretat viària a l'Horta *Sud. La rehabilitació de la carretera ha suposat una inversió total de 4.428.000 euros i se situa en els termes municipals de Picanya i Torrent.
Així mateix, el ferm de la CV-36 va patir danys generalitzats en tot el tram, el depòsit de llots sobre el ferm va reblir els porus de la mescla bituminosa reduint les seues capacitats fonoabsorbents i drenants. Addicionalment en un tram d'aproximadament 100 metres de longitud, es van perdre diverses capes del ferm bituminós per la força de l'aigua i dels materials que arrossegava.
Després de diversos mesos de treballs intensius de reconstrucció, aquestes setmanes els treballs s'han centrat en renovar més de 122.000 m² de ferm d'aquest tram tan transitat entre l'A-7 i l'enllaç amb la CV-410. Tot el tram d'actuació s'ha reasfaltat amb la finalitat de recuperar les condicions adequades del ferm previ a l'avinguda. En alguns punts en concret s'han realitzat operacions de regularització i reposició de capes intermèdies del ferm.
A més, els treballs es van realitzar en horari nocturn i per fases, per a minimitzar l'impacte sobre el trànsit. Es van establir talls totals per subtrams i desviaments provisionals per la CV-411 mentre es van executar les labors en cada secció.
Danys generalitzats
En tot el tram els equipaments de la carretera van patir danys que ha sigut necessari reparar. Es van produir danys generalitzats en els sistemes de contenció, senyalització, enllumenat i drenatge. S'han reposat tots aquests equipaments adaptant-los a les prescripcions normatives vigents en l'actualitat. Concretament, amb la finalitat de complir els estàndards actuals de seguretat viària, ha sigut necessari substituir la barrera metàl·lica de la mitjana que existia per barrera de formigó in situ.
Obertura del viaducte
A principis de juny es va produir l'obertura del viaducte sobre el barranc del Pedrís i la posada en servei de quasi set quilòmetres de carretera amb dos carrils per sentit de circulació que va suposar la inversió de 15,7 milions d'euros per part de la Generalitat.
Cal recordar que les inundacions, a més de negar quasi tot el traçat de la CV-36, van causar greus desperfectes en dos de les infraestructures de via sobre el barranc del Pedrís, concretament en el punt quilomètric 8+640, afectant totes dues calçades.
Un dels ponts va quedar completament esfondrat, mentre que l'altre va col·lapsar en un dels seus trams. La reconstrucció de tots dos ponts s'ha desenvolupat en diverses fases i amb l'objectiu de restablir la circulació de trànsit rodat de manera segura i eficient es va obrir un desviament provisional durant unes setmanes fins que es va poder circular per un dels ponts viaductes.
A més de la recuperació estructural, la rehabilitació dels ponts ha incorporat tecnologia avançada amb la instal·lació de sensors de fibra òptica que permeten monitorar en temps real l'estat de les infraestructures, proporcionant dades sobre deformacions i desplaçaments, la qual cosa facilitarà un manteniment més efectiu i anticiparà possibles fallades. Després d'aquesta actuació l'autovia torna a comptar amb quatre carrils habilitats després de la reconstrucció dels dos ponts pels quals circulen cada dia 30.000 vehicles.
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha finalitzat els treballs de renovació del paviment de l'autovia CV-36 per al que s'han destinat unes 9.000 tones d'aglomerat asfàltic en calent de cara a la seua reobertura. Amb la posada en servei hui del tram del P.K. 4+000 al 6+000 i l'enllaç amb la CV-403 ja es recupera aquest corredor d'alta capacitat des de l'enllaç amb la CV-33 fins al By-pass, millorant la mobilitat i la seguretat viària a l'Horta *Sud. La rehabilitació de la carretera ha suposat una inversió total de 4.428.000 euros i se situa en els termes municipals de Picanya i Torrent.
Així mateix, el ferm de la CV-36 va patir danys generalitzats en tot el tram, el depòsit de llots sobre el ferm va reblir els porus de la mescla bituminosa reduint les seues capacitats fonoabsorbents i drenants. Addicionalment en un tram d'aproximadament 100 metres de longitud, es van perdre diverses capes del ferm bituminós per la força de l'aigua i dels materials que arrossegava.
Després de diversos mesos de treballs intensius de reconstrucció, aquestes setmanes els treballs s'han centrat en renovar més de 122.000 m² de ferm d'aquest tram tan transitat entre l'A-7 i l'enllaç amb la CV-410. Tot el tram d'actuació s'ha reasfaltat amb la finalitat de recuperar les condicions adequades del ferm previ a l'avinguda. En alguns punts en concret s'han realitzat operacions de regularització i reposició de capes intermèdies del ferm.
A més, els treballs es van realitzar en horari nocturn i per fases, per a minimitzar l'impacte sobre el trànsit. Es van establir talls totals per subtrams i desviaments provisionals per la CV-411 mentre es van executar les labors en cada secció.
Danys generalitzats
En tot el tram els equipaments de la carretera van patir danys que ha sigut necessari reparar. Es van produir danys generalitzats en els sistemes de contenció, senyalització, enllumenat i drenatge. S'han reposat tots aquests equipaments adaptant-los a les prescripcions normatives vigents en l'actualitat. Concretament, amb la finalitat de complir els estàndards actuals de seguretat viària, ha sigut necessari substituir la barrera metàl·lica de la mitjana que existia per barrera de formigó in situ.
Obertura del viaducte
A principis de juny es va produir l'obertura del viaducte sobre el barranc del Pedrís i la posada en servei de quasi set quilòmetres de carretera amb dos carrils per sentit de circulació que va suposar la inversió de 15,7 milions d'euros per part de la Generalitat.
Cal recordar que les inundacions, a més de negar quasi tot el traçat de la CV-36, van causar greus desperfectes en dos de les infraestructures de via sobre el barranc del Pedrís, concretament en el punt quilomètric 8+640, afectant totes dues calçades.
Un dels ponts va quedar completament esfondrat, mentre que l'altre va col·lapsar en un dels seus trams. La reconstrucció de tots dos ponts s'ha desenvolupat en diverses fases i amb l'objectiu de restablir la circulació de trànsit rodat de manera segura i eficient es va obrir un desviament provisional durant unes setmanes fins que es va poder circular per un dels ponts viaductes.
A més de la recuperació estructural, la rehabilitació dels ponts ha incorporat tecnologia avançada amb la instal·lació de sensors de fibra òptica que permeten monitorar en temps real l'estat de les infraestructures, proporcionant dades sobre deformacions i desplaçaments, la qual cosa facilitarà un manteniment més efectiu i anticiparà possibles fallades. Després d'aquesta actuació l'autovia torna a comptar amb quatre carrils habilitats després de la reconstrucció dels dos ponts pels quals circulen cada dia 30.000 vehicles.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.4