Divendres, 20 de Juny del 2025

Actualitzada Divendres, 20 de Juny del 2025 a les 13:16:06 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
FERNANDO BENJUMEA
Dijous, 19 de Juny del 2025
POLÍTICA

Vox trau un balanç positiu dels dos anys de govern municipal a Torrent

Els representants de VOX en l’executiu local fan un repàs del treball realitzat des de les seues àrees i destaquen la resposta del consistori davant la DANA

Torrent, dos anys després del ple de constitució de la corporació municipal, arriba a l’equador de la legislatura. Amb aquest motiu, des del grup VOX –integrat al govern local juntament amb el Partit Popular– s’ha fet balanç de la gestió desenvolupada durant aquest període en les diferents àrees delegades.

 

Des del partit destaquen la seua participació per primera vegada en l’executiu local, valorant com a “positiva” l'experiència dels darrers dos anys. Segons la portaveu de VOX a Torrent, María Fernández, “s’han aplicat polítiques fonamentades en el sentit comú i orientades al benestar dels veïns, deixant de costat les ideologies”.

 

Foment de les festes i suport a les tradicions

 

Pel que fa a l’àrea de Festes i Tradicions, la formació defensa haver potenciat un model que fa arribar les celebracions a totes les zones del municipi, incloent barris i urbanitzacions. L’objectiu, segons indiquen, ha sigut garantir l’accessibilitat de tots els residents, “tinguen l’edat que tinguen”, a les principals festes locals.

 

Polítiques familiars i defensa de la vida

 

Mª Ángeles Lerma, primera tinenta d’alcalde i regidora de Família, destaca mesures orientades al suport a la maternitat i la protecció de la infància. Entre aquestes, es troba el reconeixement de Torrent com a “Ciutat per la Vida”, que ha permés implementar accions com l’assessorament a dones embarassades, suport a mares adolescents i famílies amb fills amb discapacitat. També s’ha col·laborat amb associacions que treballen en defensa de la vida prenatal.

 

Joventut i salut mental

 

En matèria de joventut, el regidor Santiago Calatayud destaca la promoció de tallers relacionats amb la salut mental per a joves i adolescents. Així mateix, VOX ha reivindicat l’eixida del municipi del consorci Joves.net, per considerar que el programa abordava continguts, com l’educació sexual, que “han de ser responsabilitat exclusiva de les famílies”.

 

Infraestructures sanitàries

 

En l’àmbit sanitari, s’apunta a l’impuls del futur Centre de Salut Parc Central III i a la previsió d’un nou centre a la zona d’El Vedat com a projectes prioritaris. Segons Calatayud, l’objectiu és “respondre a les necessitats presents i futures de la ciutat en matèria d’assistència sanitària”.

 

Reconstrucció després de la DANA

 

Un altre dels aspectes destacats pels regidors és la gestió després dels efectes de la DANA d’octubre de 2024. Des del partit s’assenyala que “ha sigut un any molt complicat”, però valoren la resposta ciutadana i institucional com un exemple de solidaritat i superació.

 

Sobre la recuperació de la ciutat, la portaveu Fernández afirma que l’equip de govern “ha centrat els esforços en la reconstrucció i ha iniciat accions concretes per pal·liar els danys i enfortir les infraestructures urbanes”.

 

Finalment, des de VOX expressen la voluntat de continuar treballant “amb determinació” per fer de Torrent una ciutat “més moderna, segura i preparada per al futur”.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.73

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.