
SUCCESSOS
Veïns de Maestro Fortea denuncien abandonament i robatoris
Un resident del barri es dirigix a l’alcaldessa Amparo Folgado i a la corporació en el ple municipal de Torrent del 5 de juny per exigir responsabilitats després de set mesos d’ocupacions i saquejos en finques afectades per la DANA
“Han saquejat totes les cases i este ajuntament ho ha permés”. Amb esta contundència es va expressar Javier García, veí torrentí del carrer Maestro Fortea, durant el torn de paraula del públic en el ple municipal del passat dimecres 5 de juny a l’Ajuntament de Torrent. García va posar veu a la desesperació que, segons va relatar, viuen les cinquanta famílies desallotjades des del pas de la DANA del passat mes d’octubre.
Segons el seu testimoni, des del passat mes novembre les seues vivendes han estat desprotegides i abandonades, convertint-se en objectiu constant de robatoris i actes vandàlics. “Ens han entrat a robar en tot el veïnat, en els cinc patis. Fins hui, continuen entrant. S’han emportat finestres, aixetes, tendals... tot”, va denunciar visiblement afectat.
L’afectat va explicar que els veïns no tenien permís per accedir als seus habitatges ni tan sols per recuperar objectes personals: “No demanàvem mobles, demanàvem les nostres xicotetes coses”. En canvi, afirmà que persones alienes sí que han pogut accedir lliurement, afegint que “allò era El Corte Inglés, i ara és el Rastro”.
García va retreure la falta de mesures per part de l’Ajuntament i va acusar el consistori de “cas omís” davant les reiterades demandes veïnals. També va criticar l’actuació policial: “La policia va estar tres o quatre dies, després res. El comissari ens va dir que si nosaltres entràvem, ens detindrien, però als altres ningú els deté”.
El testimoni, que assegura patir ansietat i depressió, relatà la dispersió forçosa dels veïns per diversos municipis com Almusafes, la Torre o Vilamarxant, i va expressar el seu temor sobre el futur habitatge quan finalitze el termini de les solucions provisionals: “Quan s’acabe el termini de les cases que ens han proporcionat, on dormirem?”
Una de les parts més colpidores de la seua intervenció va ser la referència directa a la sensació de discriminació territorial i socioeconòmica que, segons ell, patixen: “Si això haguera passat a l’Avinguda o al Parc Central, al segon dia estaria tot arreglat. Però no, som pobres i som gentussa perquè vivim al costat del barranc. Per a este ajuntament som una merda”.
Finalment, Javier García va carregar contra la falta de respostes de tota la corporació, inclosa l’oposició, i va denunciar la falta de transparència i solucions efectives. “Jo mai havia assistit a un ple. És la primera vegada i me’n vaig avergonyit. Vergonya aliena. Els nostres impostos valen això?”, conclogué. El veí va donar les gràcies per l’atenció de forma irònica i es va disposar a abandonar la sala abans de l’última intervenció.
Des del consistori, en eixe mateix ple, no es va oferir una resposta pública immediata a les acusacions del veí. La situació a Maestro Fortea es manté com un dels casos oberts que, segons García i altres residents, requerix una solució urgent per part de les autoritats locals.
Enllaç al ple ordinari complet: https://www.youtube.com/live/dd8cM4t3B7I?si=lM1j5gPbftUhfXS4
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.180