
INFRAESTRUCTURES
Compte arrere per a la volta del metro en la zona zero de la DANA
Han començat les proves d'electrificació nocturnes en el tram Torrent-Castelló de Metrovalencia
Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat aquesta matinada les proves d'electrificació en el tram comprés entre Torrent i Castelló de Metrovalencia, com a part dels treballs que es fan des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d'octubre per les inundacions. Prèviament a aquesta actuació, un tren va realitzar en la tard-nit d'ahir aquest recorregut per a supervisar el traçat i comprovar que tots els elements necessaris per a la prova estaven en perfectes condicions.
Posteriorment, aquestes mateixes proves també es realitzaran a partir de la setmana vinent en el tram entre València Sud i Torrent per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servei. Les proves amb el pas dels trens es produeixen durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d'instal·lació de l'electrificació i elements complementaris.
Aquesta fase de proves es realitza una vegada s'han completat les grans obres que s'han executat en els últims mesos en aquest tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost d'11,6 milions d'euros, IVA inclòs. En els últims mesos s'han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, l'Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.
Els treballs que s'han realitzat afecten l'adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i closos que han sigut esfondrats o deformats. Amb aquestes actuacions conclouran els treballs d'adequació del tram Paiporta-Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el pròxim 21 de juny.
Perill d'electrocució
A conseqüència de l'electrificació del tram, FGV adverteix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria. Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tan directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.200