
INFRAESTRUCTURES
La Generalitat destina 9.000 tones d'aglomerat per al reasfaltatge de la CV-36
Els treballs nocturns intensius de reconstrucció es prolongaran unes setmanes i suposaran talls totals per subtrams
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori està duent a terme els treballs de renovació del paviment de l'autovia CV-36 per al que destinarà unes 9.000 tones d'aglomerat asfàltic en calent, amb l'objectiu de finalitzar els últims treballs abans de la seua reobertura. Després de diversos mesos de treballs intensius de reconstrucció, aquestes setmanes els treballs se centren a renovar més de 122.000 m² de ferm de cara a la reobertura d'aquest tram tan transitat entre l'A-7 i l'enllaç amb la CV-410, coincidint amb la pròxima la finalització de les obres del viaducte sobre el barranc del Pedrís.
Cal recordar que les inundacions, a més de negar quasi tot el traçat de la CV-36, van causar greus desperfectes en dues de les infraestructures de via sobre el barranc del Pedrís, concretament en el punt quilomètric 8+640, afectant totes dues calçades. Un dels ponts va quedar completament esfondrat, mentre que l'altre va col·lapsar en un dels seus trams. La reconstrucció de tots dos ponts s'ha desenvolupat en diverses fases i amb l'objectiu de restablir la circulació de trànsit rodat de manera segura i eficient es va obrir un desviament provisional durant unes setmanes fins que es va poder circular per un dels ponts viaductes.
A més de la recuperació estructural, la rehabilitació dels ponts ha incorporat tecnologia avançada amb la instal·lació de sensors de fibra òptica que permeten monitorar en temps real l'estat de les infraestructures, proporcionant dades sobre deformacions i desplaçaments, la qual cosa facilitarà un manteniment més efectiu i anticiparà possibles fallades.
Programació dels treballs
Els treballs s'estan fent en horari nocturn i per fases, per a minimitzar l'impacte sobre el trànsit. S'han establit talls totals per subtrams i desviaments provisionals per la CV-411 mentre s'executen les labors en cada secció.
Primer s'actuarà en la Calçada Sud (sentit A-7 → CV-410) sobre tres subtrams. Durant aquesta fase, cada subtram de la calçada sud serà tallat totalment al trànsit, que serà desviat per la carretera de Mas del Jutge (antiga CV-411).
Després, es treballarà en la Calçada Nord (sentit CV-410 → A-7) dividida en dos subtrams. També, en aquesta fase es preveu el tall total de cada subtram afectat amb desviaments del trànsit per la carretera de Mas del Jutge.
Finalment, les actuacions se centraran en les Calçades Nord i Sud en la zona del viaducte reconstruït PK 8+900. En aquesta fase es preveuen desviaments d'una calçada a l'altra per a pavimentar cadascuna de les calçades.
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori recomana als conductors extremar la precaució i atendre en tot moment la senyalització provisional que es disposarà durant l'execució de les obres. Aquesta actuació forma part de la recta final d'una intervenció de recuperació de la funcionalitat en aquest important eix viari després dels efectes de les riuades.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.94