Diumenge, 25 de Maig del 2025

Actualitzada Divendres, 23 de Maig del 2025 a les 12:51:00 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 23 de Maig del 2025
INFRAESTRUCTURES

FGV iniciarà a partir del 28 de maig les proves d'electrificació en el tram Torrent-Castelló

També es realitzaran en el tram entre València Sud i Torrent, per a completar el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servei pels danys de la DANA

Ferrocarrils Generalitat Valenciana (FGV) començarà a partir del pròxim 28 de maig les proves d'electrificació en el tram comprés entre Torrent i Castelló de Metrovalencia, com a part dels treballs que es fan des de fa mesos per a recuperar la circulació ferroviària, després dels greus danys ocasionats el 29 d'octubre per les inundacions.
 Posteriorment, aquestes mateixes proves també es realitzaran en el tram entre València Sud i Torrent, per a completar així el traçat de prop de 50 quilòmetres que actualment es troba fora de servei.



Les proves amb el pas dels trens es produiran durant la nit, atés que durant el dia continuen els treballs d'instal·lació de l'electrificació i elements complementaris. Aquesta fase de proves es realitza una vegada s'han completat les grans obres que s'han executat en els últims mesos en aquest tram per a la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació de diferents zones, amb un pressupost d'11,6 milions d'euros, IVA inclòs.



En els últims mesos s'han resolt prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.



Els treballs que s'han realitzat afecten l'adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals, electrificació i closos que han sigut esfondrats o deformats. Amb aquestes actuacions conclouran els treballs d'adequació del tram Paiporta-Castelló perquè es puguen recuperar les circulacions de la xarxa de metro el pròxim 21 de juny.



Perill d'electrocució
A conseqüència de l'electrificació del tram, FGV adverteix que qualsevol contacte amb els conductors elèctrics de 1.500 volts de la catenària pot provocar un greu accident per electrocució, atés que les proves de validació de les reparacions elèctriques efectuades portaran tensió als elements pertanyents a la línia aèria. Qualsevol contacte de les persones amb els citats conductors, tan directament o mitjançant ferros, filferros o altres peces metàl·liques poden provocar un accident greu.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.222

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.