
ENTREVISTA AITOR SÁNCHEZ, REGIDOR DE FALLES
“El món faller va donant-nos una lliçó de vida i solidaritat”
Aitor Sánchez, regidor de Falles parla del museu faller que encara està pendent per conservar les tradicions falleres de Torrent
Aitor Sánchez és des de 2023 regidor de l’àrea de Cultura i Falles en l’Ajuntament de Torrent i amb ell parlem de com es presenta aquesta setmana fallera.
Quina valoració fas d’aquest l’any faller? Ha sigut un any de molt de treball, de coordinació amb junta local i amb la resta de comissions. La fatídica Dana ens va trastocar i ems va trencar l’ànima per la meitat, però de seguida el món faller va respondre amb tota la seua solidaritat, donant-nos una lliçó de vida que mai oblidarem.
Amb la Dana. Com va ser la reacció de les falles de Torrent? De seguida es van ficar el servei de la solidaritat. Tots els casals es van obrir per a convertir-se en albergs de bombers, policies i voluntaris de tot Espanya que venien a ajudar. S’han traçat uns llaços meravellosos que encara es conserven amb gent de tota Espanya. Torrent es va convertir en la capital de la solidaritat.
Com vius les falles des de que eres regidor? Les falles són la meua vida: afició, família, i projecte de vida… i des de que sóc regidor afig el pes de la responsabilitat de mateneir un projecte conjunt, on tots els fallers hem de projectar la part cultural i de divulgació entre les noves generacions per mantindre el nostre origen.
Com es presenten les falles de 2025’ Les falles es presenten amb moltíssima il·lusió, mirant el cel i les previsions de l’oratge… però siga el que siga les disfrutarem al costat de les nostres falleres majors, Alícia i Anna, junt amb les seues corts d’honor i la resta de representants de les comissions de Torrent. Les 28 comissions han lluitat moltíssim per a disfrutar d’una setmana plena de crítica, diversió, música, i pólvora. Traient hores el rellotge i compaginant la tasca representativa amb la personal.
Quin projecte a mig/curt plaç tenen per davant les falles de Torrent? Les falles de Torrent tenim per davant traçar un full de ruta que respecte la nostra cultura i les tradicions així com lluitar per un museu faller que siga referent a la comarca per albergar la història i el nostre patrimoni com a Festa d’interès turístic autonòmic.
Hem pogut vore un treball fantàstic amb el llibre d’indumentària. Seguireu apostant per eixe camí de divulgació de la cultura fallera? Sí, és només una mostra de l’aposta personal per la divulgació de la cultura, de les tradicions i de les nostres festes. En aquesta línia també tenim un Granerer modernitzat, interactiu i adaptat a les noves tecnologies, a banda d’una gran quantitat de exposicions per a tots els públics que podem disfrutar tant en l’Emat com en l’Antic mercat i el nou espai de Sant Gregori.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.133.139.156