
XAVI MARTÍ, PORTAVEU DE COMPROMÍS, PODEM, ESQUERRA UNIDA
“Sense dades reals de la DANA és molt complicat fer un pressupost”
El regidor de Compromís, Podem, EU pensa que l’alcaldessa no va tindre la mateixa cura el dia de la barrancada amb els treballadors de l’Ajuntament
Quatre mesos després de la DANA parlem amb el portaveu i regidor de Compromís, Podem, Esquerra Unida de com va viure aquella tràgica vesprada del 29 d’octubre i de com va actuar el consistori a més de l’actualitat torrentina i de com està el seu partit i la salut de la coalició de partits en la capital de l’Horta Sud.
Com està Compromís després de les denúncies de “maltractament psicològic” per part de la regidora Mª Jesús Herrada? És una qüestió que s’està tractant dins dels òrgans interns del partit. És una situació que ja ve d’abans.És una situació que no beneficia ni a una part ni a una altra, és més crec que provoca desafecció política a tots els que ens han depositat el seu vot i la seua confiança.
I com està la salut de la unió amb Podem i Esquerra Unida? La realitat que la relació després de quasi dos anys de legislatura és molt bona. Cada poc fem assemblees conjuntes dels tres partits i organitzem actes també de manera conjunta.
El consistori es farà càrrec de l’enderrocament de les vivendes afectades per la DANA. Què menys! A més el seu futur encara no s’ha aclarit. Per una banda, tenim els immobles danyats, els immobles declarats en ruïna i immobles que sense estar afectats s’han quedat en zona d’afecció del barranc. Portem ja tres plenaris demanant les dades reals dels immobles tant privats com públics en aquesta situació. Per una banda, es diuen que són 117 els habitatges afectats, però per altra si mires les ajudes de la fundació d’Amancio Ortega ja s’han donat 210 ajudes.
Quina opinió té sobre l’actuació de l’Ajuntament de Torrent durant les hores crítiques del passat 29 d’octubre? La suspensió de classes és d’agrair, però la cura que l’alcaldessa va tindre amb el teixit social no va ser el mateix que amb el seu personal. Eixe dia tinguérem una comissió a les 6 de la vesprada. Està molt bé preocupar-se pels de fora de l’Ajuntament, però també del teu personal i és on hauria de donar moltes explicacions.
Mazón ha visitat Torrent unes quantes vegades després de la tragèdia. No entenem com un home que es va burlar que la Universitat de València suspenguera les classes ací quasi que li rendeixen pleitesia quan Mazón va fer tot el contrari que la senyora Folgado va fer en Torrent parlant en l’àmbit educatiu.
Després tot el que hem estat coneixent del que va fer Mazón eixe 29 d’octubre, deuria dimitir? Aquest home està demostrat que està pegat al càrrec. Hi ha un joc de poder dins del PP. La meua sensació és que és possible que a Feijoo li facen un “Casado” després de ser ell el que sosté a Mazón ací en València. Pel bé de tots els valencians i valencianes i per respecte als familiars de les víctimes, hauria de dimitir hui mateix.
El consistori no compta amb nou pressupost. La DANA ha afectat Torrent en el terme municipal, sobretot la part més rústica i això és una raó per la qual encara no s’ha presentat cap proposta. S’ha creat una comissió de reconstrucció en la qual nosaltres hem presentat més de 70 propostes, però si no sabem les dades és difícil que aquesta comissió servisca per a alguna cosa i menys per un pressupost.
Entenc que està en contra de la votació per elegir la llengua base creada pel PP. La llengua mai ha sigut un problema, el contrari l’aprenentatge d’una segona llengua facilita l’aprenentatge d’altres. Parlar valencià és una manera de viure i d’entendre el món i això és el que no assimila ni el Partit Popular ni el seu soci VOX. Aquesta consulta va portar molt de problemes perquè no se sap que passarà després amb les aules i la xarxa de llibres, que tal volta el seu perill perjudique les famílies de la Comunitat Valenciana que es beneficia d’ell.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.142.198.219