
MOBILITAT
L'autobús llançadora de Torrent arriba ara fins a l'estació de metro de Safranar
Els treballs de reconstrucció del tram Paiporta-Castelló continuen amb l'objectiu d'entrar en servei abans de l'estiu
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha recuperat la circulació de les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia fins a València Sud, al mateix temps que estableix les freqüències habituals en el conjunt de tota la xarxa. Aquesta modificació comporta, al mateix temps, la reorganització dels serveis d'autobús alternatiu a la xarxa de metro, de manera que s'estableixen tres nous bescanviadors intermodals.
Els autobusos llançadora de Picanya i Paiporta arriben fins a l'aparcament de València Sud, de manera que els viatgers accedeixen al metre, a través d'una plataforma accessible, amb els elements propis d'una estació, com a línia de validació, megafonia, intèrfons, màquines d'autovenda de títols o teleindicadors.
La resta dels serveis d'autobús alternatius al servei de metro, posats en marxa per la Generalitat, es reorganitzen també de manera que els procedents de Torrent enllacen amb l'estació de Safranar de Metrovalencia i els de Picassent i la comarca de la Ribera arriben a l'avinguda de Giorgeta de València, en un punt pròxim a l'estació de Jesús. Amb la incorporació al servei de València Sud, Metrovalencia compta amb 127 estacions i parades operatives, a l'espera d'incorporar les 20 del tram Paiporta-Castelló.
Al mateix temps que es reinicien les circulacions des de València Sud, FGV continuarà treballant en els pròxims dies a millorar les condicions del servei, inclòs el pàrquing de vehicles privats, al qual se li incrementaran el nombre de places de manera progressiva.
La recuperació de la freqüència de pas habitual permet augmentar en una mica més d'un 25% els serveis de metro que s'ha prestat fins a la data i que s'apliquen des del passat 3 de desembre. En aquests nous horaris encara no es contempla la possibilitat de prestar servei nocturn els caps de setmana i continua prohibit l'accés de patinets elèctrics i bicicletes.
Procés de reconstrucció
La incorporació al servei de part de València Sud ha sigut possible gràcies a les obres de reconstrucció que s'emporten cap en aquestes instal·lacions i que han permés condicionar una estació provisional, a l'espera de completar els treballs del nou Lloc de Comandament, oficines, tallers, edificis annexos i vies auxiliars, arrasats per l'aigua.
Al seu torn, després de l'obertura d'aquesta estació, FGV continua treballant en el tram Paiporta-Castelló, amb greus destrosses que estan en fase de reparació i construcció, amb l'objectiu d'estar en condicions d'entrar en servei de nou abans de l'estiu d'enguany. Fins al moment FGV ha adjudicat un total de 38 contractes d'emergència per valor de 113 milions d'euros, IVA inclòs, amb la finalitat de reconstruir les instal·lacions i infraestructures danyades per les inundacions.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.149.229.207