
INFRAESTRUCTURES
Reobert al trànsit un dels ponts de la CV-36 enfonsat per la riuada
La infraestructura s'ha aconseguit restablir a la seua posició original gràcies a un procediment especialitzat que inclou l'ús de gats hidràulics per a alçar i recol·locar l'estructura col·lapsada i reconstruir l'estrep danyat
Ha reobert al trànsit, des d'aquest dilluns, un dels ponts de la CV-36 sobre el barranc de Poio, en els termes municipals d'Alaquàs, Aldaia i Torrent, que va col·lapsar a conseqüència de les inundacions del passat mes d'octubre. Les pluges van causar greus desperfectes en dues de les infraestructures de la CV-36 sobre el barranc de Poio, concretament en el PK 8+640, afectant totes dues calçades. Un dels ponts va quedar completament esfondrat, mentre que l'altre va col·lapsar en un dels seus trams.
El pont que es reobri hui s'ha aconseguit restablir a la seua posició original gràcies a un procediment especialitzat que inclou l'ús de gats hidràulics per a alçar i recol·locar l'estructura col·lapsada i reconstruir l'estrep danyat. Aquest mètode, que assegura l'estabilitat i precisió en la reconstrucció, encara que es mantindran algunes restriccions de trànsit, encara que elimina la necessitat d'utilitzar el desviament provisional.
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha visitat a aquest punt de la CV-36 i ha destacat que la seua obertura “suposa un pas significatiu cap a la recuperació de la normalitat i la volta a la situació prèvia a la riuada”.
Martínez Mus ha subratllat la importància d'oferir una resposta ràpida davant la situació que es va generar en aquesta via de la xarxa autonòmica de carreteres. “Des del primer dia, hem treballat per a garantir que els ciutadans pogueren tornar a circular per la CV-36”, ha explicat.
En aquest sentit, ha recordat que el primer pas va ser la creació d'un desviament provisional, que va entrar en funcionament el 10 de desembre de 2024, cosa que permet el trànsit en condicions de seguretat. Aquest desviament, dissenyat amb una longitud de 510 metres i dos carrils de 3,30 metres d'ample, va facilitar la circulació mentre es duien a terme les reparacions necessàries.
Aquest projecte ha afegit Martínez Mus, “no sols busca restaurar la infraestructura, sinó també innovar en el seu manteniment a través de la intel·ligència artificial. Estem compromesos amb la seguretat i la millora contínua de les nostres infraestructures”.
En una tercera i última fase del projecte de rehabilitació de les infraestructures danyades en la CV-36, es continua amb les obres de construcció d'un nou pont en el costat esquerre per a reemplaçar el que va ser arrossegat i derrocat per la riuada. Comptarà amb la mateixa tipologia de tauler, un total de tres obertures i una parella de bigues erteses per obertura.
Martínez Mus ha indicat que la seua finalització es preveu “per a abans d'estiu, de manera que, amb la seua posada en servei, s'aconseguirà la mateixa situació prèvia a les inundacions”. La Generalitat ha finançat aquestes dues obres amb un pressupost 11,5 milions d'euros.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.137.187.85