Diumenge, 23 de Febrer del 2025

Actualitzada Dissabte, 22 de Febrer del 2025 a les 07:24:38 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 14 de Febrer del 2025
IGUALTAT

Una mascletà per a celebrar el Dia de la Dona

La cita serà el 7 de març en l'Àgora de Parc Central

Per segon any consecutiu, l'Ajuntament de Torrent, anuncia la celebració d'una mascletà en honor a la dona treballadora. Aquest esdeveniment s'emmarca dins d'un ampli calendari d'activitats que es revelaran en els pròxims dies, amb motiu de la XXXIX Setmana de la Dona a Torrent.


La Casa de la Dona ha confirmat l'acord amb María José Lora, gerent de Global Foc, per a dur a terme l'espectacle pirotècnic divendres que ve 7 de març. La mascletà, que l'any passat va ser rebuda amb gran entusiasme per les dones de Torrent, es dispararà en un ambient festiu i de celebració, on es convidarà a totes les dones prèviament registrades de diferents col·lectius, associacions i treballadores d'empreses vinculades al consultori municipal, així com a funcionàries que desitgen participar.


Aquest esdeveniment se suma a una sèrie d'activitats programades per a commemorar el Dia Internacional de la Dona el 8 de març. El dia anterior, 7 de març, començarà amb una jornada de convivència i trobada entre dones, a les 12.00 hores, es durà a terme una concentració i marxa per la igualtat, on s'espera la participació de prop d'un miler de dones. La cita serà en la plaça de la Unió Musical, des d'on es realitzarà un recorregut fins a l'Àgora de Parc Central, on es dispararà la mascletà a les 14.30 hores.


En els pròxims dies, el consistori continuarà revelant les diferents activitats que es desenvoluparan entorn del 8 de març, incloent-hi el prestigiós guardó i reconeixement a la dona torrentina, el Premi Dona Atenea. Aquest reconeixement és un símbol del compromís de Torrent per destacar i valorar la labor de les dones a la nostra ciutat.



L'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, ha destacat que "és un orgull que, per segon any consecutiu, la pólvora siga un símbol d'homenatge a la dona torrentina. La mascletà del 7 de març no sols celebra les nostres tradicions més arrelades, sinó que també visibilitza el paper de la dona en el món de la pirotècnia”. L'alcaldessa ha emfatitzat la rellevància que la mascletà siga disparada per una dona, María José Lora Zamorano, gerent de Global Foc i presidenta de Piroval.



“La Setmana de la Dona a Torrent és un reflex del compromís de l'ajuntament amb la igualtat de gènere i amb fer valdre la figura de la dona i reconeixent la seua dedicació i esforç en tots els àmbits de la vida. Des de la Delegació de la Dona, s'estan implementant diverses iniciatives que busquen fomentar la igualtat de la dona a la nostra ciutat. Vull convidar a totes les dones i associacions de Torrent, a participar en les activitats programades en la Setmana de la Dona”, ha indicat l'alcaldessa.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.225.57.152

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.