
Diputació invertirà 33,5 milions d'euros a millorar la CV-405 entre Torrent i Montroi
El projecte es basa a transformar una carretera de calçada única en una de doble sentit de circulació de 7 m d'amplària, vorals laterals de 1,5 m d'amplària i bermes exteriors d'amplària variable, a un desdoblament, per a dotar-la d'una secció transversal amb calçades separades i dos carrils per sentit
La Diputació de València ha aprovat definitivament el projecte bàsic de condicionament de la carretera CV-405 en el tram comprés entre la intersecció de connexió amb l'autovia A-7 (By Pass) i la intersecció amb la carretera CV-415 (Venta Cabrera); és a dir, un tram de Concentració d'Accidents (TCA) de la carretera que unix Torrent i Montroi.
Este projecte té dos objectius. D'una banda, ha detallat la vicepresidenta segona i responsable de Carreteres, Reme Mazzolari, “millorar la capacitat de la via, per al que es desdoblegarà el traçat, adoptant una secció transversal amb calçades separades i dos carrils de circulació per sentit”.
D'altra banda, ha explicat Mazzolari, “solucionar el problema de sinistralitat associat als accessos a les diferents urbanitzacions existents a l'entorn de la carretera CV-405”. Per a aconseguir-ho, ha concretat la diputada, “es construiran quatre interseccions giratòries tipus rotondes, així com el control d'accessos a les propietats confrontants a través de l'execució de diverses vies de servici paral·leles al traçat principal de la via”.
En definitiva, ha assegurat Mazzolari, “la finalitat és millorar la fluïdesa de la circulació, augmentar la seguretat viària, adequar les infraestructures per a transport públic i compatibilitzar l'actuació amb els planejaments urbanístics vigents de l'entorn”.
Característiques de l'actuació
El projecte es basa a transformar una carretera formada per una calçada única de doble sentit de circulació de 7 m d'amplària, vorals laterals de 1,5 m d'amplària i bermes exteriors d'amplària variable, a un desdoblament, per a dotar-la d'una secció transversal amb calçades separades i dos carrils per sentit.
En primer lloc, la secció transversal adoptada per a la totalitat dels trams de l'eix principal està formada per una plataforma de 23 m d'amplària total, distribuïda en dos calçades separades amb mitjana de 1 m d'amplària per a la col·locació dels sistemes de contenció necessaris per a la separació de sentits. Per a cada sentit circulació la plataforma es distribuïx en calçada de 7 m d'amplària i dos carrils de circulació, vorals laterals de 1 m d'amplària en el marge esquerre i 2 m d'amplària en el marge dret, pel qual circularà el trànsit ciclista de carretera, i bermes exteriors de 1 m d'amplària.
En segon lloc, es preveuen quatre interseccions giratòries tipus rotonda, que facilitaran l'accés des del traçat de la carretera CV-405 a les urbanitzacions existents a l'entorn de la carretera i permetran ordenar l'accessibilitat cap als diferents camins rurals i parcel·les agrícoles confrontants al traçat. Al seu torn, estes interseccions contribuiran a la moderació de la velocitat de circulació.
El pressupost total de licitació és de 33, 5 milions d'euros i es dissenya per a una velocitat de 80 km/h. Una vegada aprovat este projecte bàsic es procedirà a redactar els projectes constructius de les diferents fases de què consta l'actuació
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
13.58.16.208