Divendres, 14 de Març del 2025

Actualitzada Dijous, 13 de Març del 2025 a les 11:33:05 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dijous, 23 de Gener del 2025
TURISME

Torrent impulsa de nou la Fira del Xocolate

Bollet torna a Fitur en el seu primer aniversari per a promocionar la gastronomia torrentina

La rica tradició xocolatera de Torrent ha tingut el seu protagonisme en la Fira Internacional de Fitur, que s'està ccelebrtant aquests dies a Madrid, on es va dur a terme un showcooking a càrrec de dos mestres xocolaters de Xocolates Rafael Andreu. Durant aquesta demostració, van compartir el seu procés d'elaboració artesanal i el profund significat que té el xocolate en forma de barra per a la localitat de Torrent. Aquest esdeveniment ha servit com una reivindicació del sabor únic del conegut bollet torrentí, que també va ser presentat al costat de Bollet XXL, la mascota que representa a Torrent.



El bollet, el xocolate típic de la localitat, es caracteritza pel seu intens i dolç sabor, així com per la seua textura especial. Des de fa segles, ha sigut el berenar tradicional de Torrent. L'alcaldessa, Amparo Folgado, va destacar la importància d'aquest producte: “El xocolate de Torrent és part de la nostra història i cultura. Volem donar a conéixer el nostre producte i la tradició que representa per a nosaltres”. A més, l'alcaldessa es va referir al bollet com “les vitamines torrentines”.



Folgado va recordar que del 31 de gener al 3 de febrer se celebrarà la segona edició de la Gran Fira del Xocolate de Torrent, coincidint amb la festivitat de Sant Blai, en l'avinguda del Vedat. L'alcaldessa va animar a tots a assistir per a degustar no sols el xocolate típic de Torrent, sinó també un altre dels seus plats emblemàtics: el rossejat, una recepta tradicional d'arròs que és habitual en les celebracions de Sant Blai. Bollet ha tornat a Fitur amb l'objectiu de promocionar la tradició xocolatera davant milers de turistes que ja reconeixen i aprecien a aquesta mascota.



Per a donar a conéixer la tradició xocolatera i la segona Fira del Xocolate, l'Ajuntament ha comptat una vegada més amb la família Andreu. En una emotiva presentació, van compartir el procés artesanal que els seus avantpassats duien a terme i que ells continuen. Seguint la recepta tradicional, modelen el xocolate a mà, cuidant que mantinga la seua temperatura per a evitar que es desbarate. Amb paciència, van deixant els brioixos en safates perquè es refreden. Segons relaten, antigament col·locaven aquest "bollet” en una taula en forma de creu, esperant que el xocolate emetera un so característic, moment en el qual estava llest per a ser embolicat.



Aquesta presentació del xocolate típic de Torrent en Fitur forma part de l'estratègia de promoció de la ciutat, buscant donar a conéixer a turistes nacionals i internacionals un dels emblemes de la localitat. Una iniciativa més emmarcada dins de la recent estratègia turística presentada per l'Ajuntament de Torrent.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.221.161.189

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.