REDACCIÓ
Dissabte, 09 de novembre del 2024
SUCCESSOS
El Pavelló El Vedat de Torrent continua obert com a centre d'acolliment per a veïns
En coordinació amb l'Ajuntament de Torrent, Creu Roja atén al voltant de 500 persones cada dia a través de diferents dispositius d'assistència i suport a la població afectada
El Pavelló El Vedat de Torrent continua operant com a centre d'acolliment per als veïns desplaçats per les fortes pluges i riuades que va portar la DANA el passat 29 d'octubre, afectant greument a Torrent i la comarca de l'Horta Sud. Des de la seua obertura en la nit del temporal, el refugi ha albergat a més de 900 persones cada dia, en la seua majoria del barri del Xenillet, que van patir greus danys en els seus habitatges.
El centre d'acolliment, gestionat pels Serveis Socials de l'Ajuntament de Torrent i Creu Roja, compta amb el suport d'un equip de voluntaris que classifiquen i distribueixen roba, aliments i altres articles bàsics. A més, Creu Roja ha desplegat un equip especialitzat en atenció infantil per a assegurar un entorn segur i acollidor per als xiquets i xiquetes, mentre les seues famílies gestionen les seqüeles de l'emergència.
El centre d'acolliment, gestionat pels Serveis Socials de l'Ajuntament de Torrent i Creu Roja, compta amb el suport d'un equip de voluntaris que classifiquen i distribueixen roba, aliments i altres articles bàsics. A més, Creu Roja ha desplegat un equip especialitzat en atenció infantil per a assegurar un entorn segur i acollidor per als xiquets i xiquetes, mentre les seues famílies gestionen les seqüeles de l'emergència.
Moments de solidaritat i rescats emotius
La solidaritat ha marcat aquests onze dies en el Pavelló El Vedat, on s'han presenciat històries commovedores. Un dels rescats més impactants va ser el d'un matrimoni octogenari en Mas de Don Pedro, els qui van arribar descalços a l'alberg després de ser rescatats per Protecció Civil en quedar atrapats en el seu habitatge inundat. Igualment colpidora va ser la història d'una xiqueta trobada caminant sola per l'A7 enmig de la riuada, i la situació d'un grup de 100 turistes italians, aïllats en el seu autobús el dia del temporal, mentre es dirigien a l'aeroport.
L'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado, va agrair l'esforç dels voluntaris i els serveis d'emergència que han treballat incansablement en l'atenció als afectats. “En moments com aquests, veiem la veritable fortalesa de la nostra ciutat. La solidaritat i el suport demostrats en El *Vedat són impressionants. Continuarem treballant al costat de tots els equips perquè cada persona desplaçada reba l'ajuda necessària fins a trobar una solució residencial, per a això ja estem en contacte amb la Conselleria”, va declarar Folgado.
Un esforç coordinat i atenció integral
La capacitat del pavelló ha aconseguit fins a 334 persones simultàniament, i s'han atés les necessitats bàsiques de 900 persones en un sol dia. Creu Roja i el seu equip local a Torrent han gestionat el refugi en torns, secundats puntualment per l'Equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE).
Entre les intervencions, s'han realitzat mobilitzacions de persones al Centre de Salut, l'Hospital General i l'aeroport, i s'han dut a terme trasllats a altres localitats. En el pavelló també s'ha oferit suport psicològic i atenció mèdica bàsica, amb primers auxilis, cures i assistència davant caigudes.
Per a identificar les necessitats de cada persona, Creu Roja i Serveis Socials han treballat en conjunt en la filiació i cens dels afectats, recaptant informació detallada per a una atenció personalitzada.
Suport a la infància i distribució de recursos bàsics
S'ha habilitat un espai lúdic-educatiu en el refugi per als xiquets i xiquetes, facilitat per Creu Roja Joventut i el suport de *ESIE, amb la finalitat de fer més amena la seua estada mentre els seus pares fan tasques de neteja i tràmits relacionats amb l'emergència. Així mateix, Creu Roja ha col·laborat en el lliurament d'aliments i productes d'higiene en els punts habilitats per l'Ajuntament i en altres punts de Torrent, i ha mantingut la seua seu oberta en horari habitual per a atendre el municipi.
Aquest operatiu, que ha comptat amb una nombrosa participació de voluntaris, es coordina diàriament en el Centre de Coordinació Operativa Municipal (*CECOPAL) de l'Ajuntament de Torrent, mostrant el compromís de tota la ciutat en aquesta emergència.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
18.222.98.172