Dimecres, 06 de novembre del 2024

Actualitzada Dimecres, 06 de novembre del 2024 a les 13:10:56 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dimecres, 06 de novembre del 2024
BENESTAR SOCIAL

Més de 200 famílies de Torrent reben assistència en l'Oficina d'Atenció al Damnificat

En menys de 24 hores aquest servei municipal ha atés 130 famílies en l'edifici Ramón y Cajal, 7 i a 60 en la reguarda del barri Xenillet

En resposta a les recents inundacions a Torrent produïdes per la DANA, més de 200 famílies han rebut suport en l'Oficina d'Atenció als Damnificats, impulsada per l'Ajuntament de Torrent per a brindar ajuda integral als afectats. En diferents punts de la ciutat s'han habilitat espais d'assistència on s'ofereixen serveis psicològics, ajuda en tràmits i orientació sobre ajudes socials.



Un dels principals centres és el Punt d'Atenció als Damnificats al Carrer Ramón y Cajal, que ha atés a més de 120 famílies en menys de 24 hores. Aquest espai brinda informació i assistència directa als afectats i es coordina amb la Generalitat Valenciana per a gestionar els recursos d'ajuda. L'horari d'atenció en aquest centre és de 8.30 a 15.00 hores.


Un altre dels punts d'atenció es troba en la Reguarda de la Policia Local del barri Xenillet, on ja s'han atés 60 famílies. Aquest punt està orientat a resoldre les necessitats urgents de les famílies del principal barri afectat per la DANA. Els damnificats reben suport psicològic, informació sobre ajudes i assistència en tràmits burocràtics.

 

L'equip que opera en aquest centre està conformat per tres treballadors socials, un tècnic d'integració social, un subaltern i un psicòleg, els qui treballen per a brindar suport social, psicològic i logístic als afectats, amb la finalitat d'ajudar-los a superar les conseqüències de les inundacions. Les treballadores socials del municipi també han dut a terme un cens per a identificar a les persones que han perdut els seus habitatges, enfocant-se a atendre de manera directa i pròxima als casos més vulnerables.



Finalment, a la Casa de la Dona s'ofereix assistència jurídica, ajuda amb tràmits burocràtics i suport psicològic a tota persona que ho necessite. Aquest servei es troba disponible en l'horari habitual de La Casa de la Dona, de 17.30 a 19.30 hores, mentre persistisca la situació d'emergència. Així mateix, fins al moment, més de 100 menors han sigut atesos i acompanyats, a més de mantindre des del centre la coordinació permanent amb els centres educatius, que ja es troba derivant a alumnes.

 

L'Ajuntament de Torrent continua treballant activament per a assegurar que les famílies afectades reben el suport necessari, coordinant els seus recursos amb els diferents serveis d'assistència per a facilitar el procés de recuperació de la ciutat.

 

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.118.205.55

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.