Dijous, 19 de Setembre del 2024

Actualitzada Dimecres, 18 de Setembre del 2024 a les 19:53:44 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 13 de Setembre del 2024

Nous Espais ajuda a tramitar les Ajudes al Lloguer 2024 de la Generalitat

El termini de presentació de les sol·licituds finalitza divendres que ve 4 d'octubre i les ajudes poden aconseguir el 50% de l'import del lloguer

La vicepresidència de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge que dirigeix Susana Camarero ha convocat les Ajudes al Lloguer 2024. Aquestes ajudes van destinades a persones físiques amb escassos mitjans econòmics, i subvencionen les despeses de lloguer o cessió de l'habitatge o habitació des de l'1 de gener al 31 de desembre de 2024.



Com en les anteriors edicions, des de Nous Espais, com a oficina integrada en la Xarxa d'Administracions Locals i Comarcals d'Habitatge Comunitat Valenciana (Xarxa Xaloc), s'oferirà assessorament gratuït a les persones interessades per a la gestió i tramitació de les sol·licituds.

 

Poden presentar-se de manera telemàtica amb signatura digital o emplenant el formulari a través del registre d'entrada de l'Ajuntament de Torrent fins al 4 d'octubre. L'horari d'atenció de Nous Espais és de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i és indispensable demanar cita prèvia en el telèfon 961565456. (Més info: https://nousespais.es/).



El conseller delegat de Nous Espais, José Francisco Gozalvo ha assenyalat que "és molt important que els veïns que complisquen els requisits, es posen en contacte amb Nous Espais, ja que som ací per a ajudar-los en tot el procés per a sol·licitar aquesta ajuda".



El requisit indispensable és que els demandants siguen persones físiques majors d'edat i que siguen titulars d'un contracte d'arrendament (o cessió) d'habitatge formalitzat en els termes de la Llei d'Arrendaments Urbans. També pot ser un contracte d'arrendament d'habitació. El contracte haurà de tindre una duració mínima d'un any i l'habitatge o habitació ha de constituir la residència habitual i permanent de la unitat de convivència, per la qual cosa les persones que la integren hauran de trobar-se empadronades en l'habitatge amb anterioritat al moment de sol·licitar l'ajuda.



L'acreditació de la composició de la unitat de convivència i la concurrència d'aquesta circumstància es comprovarà telemàticament per l'administració pública a través de les plataformes d'interoperabilitat administrativa, per la qual cosa no serà necessari que el sol·licitant aporte documentació acreditativa d'això.



El nivell d'ingressos, suma total de la renda anual de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge, ha de ser inferior a 3 vegades l'IPREM (25.200 €). Per a famílies nombroses o famílies on hi haja persones amb discapacitat, aquest límit pot ser de 4 o 5 vegades l'IPREM (33.600 o 42.000 €), segons casos.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.119.109.8

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.