ECONOMIA
Torrent vol consolidar-se com a quint eix comercial de la zona metropolitana
La capital de l'Horta sud està ubicada a la zona sur-oest i té tres árees comercials: l'Avinguda, Les Amériques i El Toll-L'Alberca
L'Ajuntament de Torrent ha implementat plans estratègics per a impulsar i modernitzar el comerç en el municipi. Aquestes iniciatives busquen millorar la qualitat dels serveis, simplificar els processos administratius i fomentar la marca Torrent, promovent aliances amb agents econòmics i socials per a generar sinergies positives a la ciutat.
La combinació de la seua ubicació estratègica, la seua diversitat econòmica i els esforços de modernització han posicionat a Torrent com un eix comercial significatiu a la regió, oferint una àmplia gamma d'oportunitats per al comerç i el desenvolupament empresarial.
La proximitat de Torrent a València influeix de manera significativa en la seua activitat comercial, per l'atracció de consumidors de la capital i de localitats pròximes, més enllà dels locals. La proximitat a la capital, implica bones connexions de transport, com la xarxa de Rodalia, Metre, autobusos, entre altres, facilitant el flux de clients i intercanvi comercial entre totes dues ciutats.
El creixement de Torrent com a lloc d'estiueig per als habitants de la capital especialment, ha impulsat la creació de nombroses urbanitzacions. Aquest desenvolupament urbà ha fomentat l'obertura de nous establiments comercials per a satisfer les necessitats de residents i visitants.
La proximitat també genera una certa competència amb el comerç de la capital, però també permet a Torrent desenvolupar una oferta comercial complementària, aprofitant vetes de mercat específiques o preus més competitius, que ha donat lloc a empreses locals de gran tradició i renom, una base excel·lent per al creixement de Torrent.
Tot això ha portat a l'Ajuntament de Torrent a implementar estratègies per a enfortir el comerç local. Aquesta influència ha contribuït al fet que Torrent desenvolupe una identitat comercial pròpia, aprofitant la seua ubicació estratègica per a potenciar el seu atractiu com a destinació de compres i serveis a la regió.
EIXOS VIARIS QUE CONDICIONEN EIXOS COMERCIALS
València està vertebrada per 4 eixos comercials destacats. Aquests articulen tots els moviments de vendes al detall, oci, consum i ubicacions de les grans multinacionals del sector. Aquestes zones ofereixen serveis d'oci, restauració i comerç, sense la necessitat d'entrar en la capital i arribant a ells de manera ràpida i senzilla a través de les principals autovies de la província.
Els quatre eixos canalitzen els moviments de població cap a València ciutat i les seues poblacions de l'àrea metropolitana i resta de poblacions de la província. Destacaríem 4 eixos, cadascun lligat a una zona i autovia: Eix Nord, autovia V-21 amb poblacions de l'Horta Nord i centres comercials com Aqua multiespai i Arena. Eix Oest 1, CV-35, abastant totes les poblacions des d'Ademús-Llíria. Compta amb nombroses àrees comercials Heron City, L'Osset i Parc Ademús. Eix Oest 2, l'autovia A3, un dels eixos que més moviments de població rep, en el qual conflueixen dues vies principals com són l'A-3 i l'autovia del Mediterrani o A-7. Amb el centre comercial. Eix Sud, l'autovia V-31, també coneguda com a Pista de Silla. Canalitza molta població cap a la ciutat de València i els centres comercials El Saler i MN4 (Alfafar), a més de comptar amb multinacionals com Ikea, Decathlon i nombroses empreses del sector del moble, entre altres.
ÀREA COMERCIAL TOLL DE L’ALBERCA, TORRENT
El Toll de l'Alberca vol consolidar-se com un important eix comercial a la província de València, aquesta àrea comercial destaca per la seua estratègica ubicació i la seua variada oferta d'establiments.
Respecte a la seua ubicació i accessibilitat, El Toll de l'Alberca es troba en una zona privilegiada de l'arc mediterrani, amb accés directe des del by-pass de l'autovia A-7, aquesta ubicació li proporciona una excel·lent connectivitat, facilitant l'accés tant per als residents locals com per a visitants d'altres àrees de la província.
A més de la A-7, també es veu afectada per la CV-405, carretera que en els pròxims anys serà ampliada per la seua importància i volum de trànsit, dos de les carreteres de la província de València per les quals més vehicles transiten diàriament, 40.000 i 17.000 vehicles respectivament. A més de comunicar i donar servei directament a més de 110.300 habitants de les diferents poblacions i urbanitzacions per les quals transcorren Torrent, Montserrat, Torís, entre altres.
Comprén d'una superfície aproximada de 400.000 m², amb gran disponibilitat de sòl qualificat de terciari/comercial, la qual cosa ha permés el potencial desenvolupament d'una variada oferta comercial i de serveis.
TORRENT: 5é EIX COMERCIAL
Analitzant sobre el mapa la situació d'aquests 4 eixos comercials, i vinculant-los a les principals artèries que els vertebren i els fluxos i creixements de població actuals. És raonable destacar que en els últims anys, emergeix amb força una nova zona que es postula com a candidata a convertir-se en el 5 Eix Comercial (Eix Centre) per motius objectius, geogràfics i poblacionals que patente el seu atractiu econòmic, social i comercial.
En tractar-se d'una àrea comercial relativament jove, són moltes les parcel·les disponibles i les oportunitats i possibilitats que ofereix. Per aquest motiu en els últims anys nombroses multinacionals del sector del consum i l'hostaleria ja han començat a instal·lar-se en ella.
Des d'empreses d'alimentació com Aldi, Consum i Family Cash a empreses de consum com Decatlon, Rapimueble i Mercedes-Benz Baronia, creant també la possibilitat de creixement a empreses locals com a Mobles Sedaví.
Altres multinacionals del sector de l'alimentació que han triat Torrent, són Mc Donalds i Burger King, empreses que sempre estudien molt bé on situar-se. Cal destacar que en els últims mesos s'han instal·lat dues marques com a Tesla amb els seus carregadors, empresa “caçadora” d'enclavaments geogràfics quant a mobilitat es refereix i recentment JYSK, multinacional danesa del moble que en el seu ambiciós pla d'expansió nacional han triat Torrent com a enclavament sòlid per a instal·lar-se.
L'alcaldessa, Amparo Folgado, ha manifestat que “l'àrea ha demostrat ser atractiva per a grans marques comercials, suggerint que les empreses continuen considerant el Toll de L’Alberca com un lloc viable per als seus plans d'expansió. Aquesta gran concentració de marques reconegudes, atrau un flux constant i continu de visitants i consumidors tant locals com d'àrees circumdants, contribuint al dinamisme de l'àrea i enfortint la posició de Torrent com a marca i destí comercial”.
“Durant l'últim any, des de l'Ajuntament de Torrent, hem començat un treball seriós i rigorós per a traslladar a l'exterior el potencial de creixement d'aquesta població, amb un comerç local consolidat i referent a la Comarca, que és el complement essencial per a aquesta zona comercial. Ajudant i assessorant, des de l'àrea d'Urbanisme a empreses i inversors que s'interessen per Torrent, pel seu atractiu comercial, pel seu potencial significatiu d'expansió, i per la seua alta disponibilitat de sòl, com una ubicació on instal·lar-se i desenvolupar els seus objectius, que sens dubte causarà l'efecte de creació de riquesa i ocupació a la nostra ciutat”, ha assenyalat Amparo Folgad
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
18.97.14.82