Dissabte, 21 de Setembre del 2024

Actualitzada Divendres, 20 de Setembre del 2024 a les 19:26:40 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 09 de Agost del 2024

El servei de TDIC l'Ajuntament ha atés 64.207 persones de manera presencial

A més el 58 % dels registres ja són telemàtics

En la planta baixa de l'edifici consistorial es troba l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (TDIC), on funcionaris atenen, informen i orienten als ciutadans que s'acosten amb qualsevol classe de consulta o necessitat de tramitació de gestions administratives, reforçats pel caixer TDIC, que facilita telemàticament algunes de les sol·licituds més simples, agilitzant la tramitació i evitant temps d'espera innecessaris.



Una Oficina que és finestreta única, on s'atenen gran quantitat de ciutadans de municipis veïns en la tramitació de gestions, i on són objectius fonamentals, facilitar l'accés als ciutadans i que la seua experiència amb l'administració siga àgil i menys burocràtica, promoure la transparència perquè els veïns estiguen millor informats dels serveis disponibles i procediments a seguir i millorar la comunicació entre veïns i Ajuntament.



Des dels llocs d'atenció presencial multitasca, s'ofereix atenció al ciutadà general i especialitzada amb i sense cita prèvia segons la complexitat de la tramitació, adaptant-se a qualsevol necessitat periòdica dels departaments de l'Ajuntament i centralitzant i evitant que els veïns hagen de desplaçar-se per diferents plantes de l'edifici.



S'informa i orienta al ciutadà sobre, subvencions i ajudes, terminis per a realitzar tràmits, prestacions socials, impostos i informació relacionada amb qualsevol àrea de l'Ajuntament i les més sol·licitades, les gestions ‘express’ com poden ser l'emissió de certificats d'empadronament, l'emissió de certificats electrònics nous i vençuts, entre altres. Com a servei innovador, oferim la possibilitat d'emetre certificat de padró sense necessitat de posseir el certificat digital, on l'Ajuntament realitza les comprovacions i l'envia per e-mail a l'interessat.



Aquesta oficina TDIC llança unes dades d'atenció i gestió personal, on es reflecteix l'acceptació i satisfacció dels ciutadans per aquest servei que s'ha convertit en fonamental i que posa a disposició l'Ajuntament de Torrent, I és que, des de l'1 de gener de 2023 al 31 de juliol de 2024 han sigut 64.207, les persones ateses presencialment en els diferents punts habilitats en la planta baixa i 96.309, les gestions tramitades. Respecte als ciutadans que decideixen presentar per registre telemàtic des de la web i la seu electrònica les seues instàncies, ascendeixen al 58% del total registrades.



L'alcaldessa, Amparo Folgado, ha emfatitzat que “aquesta oficina està sent prioritària i forma part d'una estratègia més àmplia d'aquest govern, per a millorar la comunicació entre Ajuntament i ciutadans, sent conscients de la importància de l'atenció i interacció amb els nostres veïns i de l'accessibilitat d'aquests als serveis de l'Ajuntament tant de manera electrònica com presencial”.



CAIXER TDIC
A principis de febrer entrava en funcionament el caixer automàtic d'autoadministració TDIC, situat en la planta baixa de l'edifici consistorial, començava a gestionar la cita prèvia (matí i vesprada), els tràmits i certificats del padró, així com les incidències en la via pública per part dels ciutadans. Implementant-se pròximament amb altres serveis, com a ajudes i subvencions, pagament de rebuts, entre altres, en comprovar en aquests mesos la gran acceptació i utilització per part dels veïns.



Aquesta iniciativa ha suposat la modernització i agilitació dels processos administratius i ha permés als ciutadans acostar-se a l'administració i solucionar d'una manera àgil i eficient les seues gestions, eliminant la necessitat de fer llargues cues i evitant processos tediosos.



En els 6 mesos que porta en funcionament el caixer TDIC, s'han realitzat per part dels veïns un total de 5.728 gestions, una mitjana de 40 diàries, de les quals 3.445 corresponen a certificats de padró, 2.103 a sol·licituds de cita prèvia i 180 són incidències en la via pública.



“Gràcies a aquesta eina, es redueixen els temps d'espera i s'eliminen tràmits burocràtics. Aconseguim, a través de l'ús de mitjans electrònics i l'ús de noves tecnologies, la modernització i agilitació dels processos administratius, facilitant la participació ciutadana i la transició a l'administració digital”, ha destacat Amparo Folgado.



L'horari de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (TDIC) durant l'any és, de dilluns a divendres de 8:30 a 18:30 hores i els dissabtes de 9,00 a 12:30 hores. Amb l'excepció, de l'horari d'estiu (mesos de juliol i agost) on l'atenció presencial del TDIC és de 8:00 h a 14:00 hores, mateix horari que per al caixer.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.119.111.179

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.