El Registre Civil de Torrent implantarà un nou servei de cita prèvia
El sistema s'instal·larà en les sales d'espera de tots els Registres Civils de la Comunitat Valenciana i en els serveis comuns dels partits judicials de València i Alacant
La Conselleria de Justícia i Interior, en col·laboració amb la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública, ha posat en marxa un projecte per a implantar un nou sistema de cita prèvia i gestió de cues en els registres civils, que millorarà l'atenció a la ciutadania i reduirà els temps d'espera i que s'implantarà a Torrent el mes vinent de juliol.
La iniciativa consisteix en la instal·lació de quioscos expenedors de torn i pantalles informatives, així com del cablejat i les llicències de programari corresponent, en les sales d'espera de tots els Registres Civils de la Comunitat Valenciana i en els serveis comuns dels partits judicials de València i Alacant, per a millorar allí l'atenció als professionals.
La implantació del nou sistema de cita prèvia i gestió de cues és un projecte de modernització de l'Administració de Justícia a càrrec de la Direcció General de Justícia, en col·laboració amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC). El projecte compta amb una inversió de 485.189,52 euros i ha sigut finançat per la Unió Europea mitjançant fons NextGeneration, a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
La instal·lació de quioscos començarà aquest mes de juny en els registres civils dels partits judicials de la província de Castelló (Vinaròs, Nules, Vila-real, Sogorb i Castelló) i, durant el mes de juliol, es procedirà a la implantació del projecte en un primer grup de partits judicials de la província de València (Mislata, Torrent, Massamagrell, Quart de Poblet, Picassent, Montcada, Carlet i Sagunt). En l'últim trimestre de 2024 es realitzarà la implantació en la resta dels partits judicials de la província de València i en els quals corresponen a la província d'Alacant.
El projecte permetrà millorar l'eficiència dels serveis que es presten en els registres civils, gràcies a l'ordenament de la pressió assistencial mitjançant la planificació de les agendes d'atenció al públic. Així mateix, millorarà l'atenció a la ciutadania, que podrà sol·licitar cita de manera telemàtica i beneficiar-se de l'ordenació de les cues en les sales d'espera per a la tramitació dels seus assumptes. D'altra banda, el nou sistema millorarà l'atenció al procuradoratge i advocacia respecte als tràmits que es realitzen en els serveis comuns dels partits judicials de major grandària.
60.000 cites a l'any
Els registres civils de la Comunitat Valenciana ofereixen múltiples serveis a la ciutadania relacionats amb naixements, matrimonis, defuncions o nacionalitat, entre altres. Alguns d'aquests tràmits requereixen una sol·licitud de cita prèvia i s'estima que la demanda d'aquests tràmits ascendeix a unes 60.000 sol·licituds de cita a l'any.
A més, resulta necessari gestionar l'ordre en l'atenció a les persones que acudeixen als registres civils per a realitzar qualsevol tràmit, amb o sense cita prèvia, per a facilitar l'experiència a la ciutadania i millorar l'eficiència dels serveis públics.
Fins ara, per a sol·licitar cita en els registres civils s'accedia a un tràmit telemàtic bàsic que permetia seleccionar un dia de partida, a partir del qual el sistema oferia a l'usuari o usuària tres alternatives. Si aquestes no eren del seu grat, s'havia d'iniciar de nou el tràmit des del principi.
Amb el nou sistema de citació, que compta amb una navegació molt més intuïtiva, la ciutadania pot consultar directament el calendari i comprovar quines dates i horaris estan disponibles per a reservar una cita en el moment que millor li acomode.
Quant a l'ordenació de l'atenció i la gestió de cues, fins al moment la ciutadania era atesa en els taulells i dirigida a la finestreta corresponent, on cada persona havia de gestionar la millor manera de guardar el seu torn, respecte a la resta de persones a l'espera. Amb el nou sistema, tots els registres civils comptaran amb un quiosc al qual la ciutadania haurà de dirigir-se a la seua arribada i que gestionarà les cues segons siga el cas.
En el cas que el tràmit no requerisca cita prèvia, el quiosc donarà un ordre d'assignació a cada persona i la pantalla informativa avisarà d'en quina finestreta se li atendrà, per ordre d'arribada. Si el tràmit requerira cita prèvia, el quiosc reconeixerà a la persona i registrarà la seua arribada i el sistema anirà cridant a la ciutadania per ordre de cita. Excepcionalment, a la Ciutat de la Justícia de València ja compten amb pantalles i un sistema de gestió de cues, encara que amb aquest nou sistema es millorarà tot el funcionament per a major comoditat de la ciutadania.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
52.15.185.147