Dijous, 21 de novembre del 2024

Actualitzada Dijous, 21 de novembre del 2024 a les 11:40:30 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 22 de Setembre del 2023
MOBILITAT

L’informe Serà Horta Sud 2030 reconeix “avanços significatius” per acabar amb els punts negres a la comarca

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, la iniciativa comarcal ha publicat la tercera edició de l’informe, que recull l’evolució de la mobilitat ciclista a l’Horta Sud des de 2020

L’Horta Sud segueix avançant en la facilitació de la mobilitat ciclista. Així ho constata la tercera edició de l’informe publicat hui, en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, per l’aliança Serà Horta Sud 2030, integrada per associacions, institucions públiques, empreses i universitats d’aquesta comarca metropolitana.

 

Concretament, l’informe Serà Mobilitat Sostenible destaca les actuacions realitzades per posar fi a diversos dels punts negres que afectaven a la mobilitat ciclista de la comarca. Entre aquests s’hi troben la millora en la connexió entre Quart de Poblet i Mislata, el tram entre Alaquàs i Torrent, “que completa un dels eixos principals de la xarxa ciclista comarcal”, les actuacions al terme municipal de Xirivella, que possibiliten la unió amb Aldaia, Alaquàs, Picanya i Paiporta, la connexió dels municipis enganxats a la CV-400 a l’Avinguda del Sud i Sedaví amb València per La Torre, així com els avanços que s’estan duent a terme en la connexió del Camí Reial.

 

No obstant això, l’informe també posa èmfasi en les deficiències que perduren en aquesta matèria, destacant, entre altres, la connexió entre Quart de Poblet i Aldaia pel Barri del Crist, la connexió entre Torrent i Alaquàs pel pont de la CV-4034 o la rotonda de l’Alqueria del Moro fins al cementiri de Paiporta i València Sud.

 

Així mateix, l’estudi fa èmfasi en la necessitat d’avançar en altres tipus d’indicadors “de caire més qualitatiu”, com ara la senyalística, l’estat de les vies, la il·luminació, les zones d’ombra o la pacificació del trànsit. Segons les entitats que integren l’aliança Serà Horta Sud 2030, “aquests elements, així com que les vies ciclistes seguisquen un recorregut lògic que tinga en compte les tendències de desplaçament de la ciutadania, són de gran importància per aconseguir que la mobilitat ciclista passe de ser considerada com a mobilitat d’oci a esdevenir una forma de mobilitat diària”.

 

En aquest sentit, l’estudi també explicita que entre 2006 i 2018 a l’Horta Sud els desplaçaments a peu o en bici van baixar del 50% al 43,6%, mentre que els desplaçaments en cotxe o moto van baixar únicament del 42% al 41,3%, el que suposa que “l’augment de l’ús del transport públic ha anat en detriment dels desplaçaments a peu o en bicicleta, i no del vehicle privat”.

 

En aquesta línia, des de Serà Horta Sud 2030 plantegen diverses propostes d’actuació concretes adreçades a ajuntaments, Mancomunitat, Diputació de València i Generalitat Valenciana, i defensen la necessitat d’incorporar a les associacions vinculades amb la mobilitat ciclista en totes les fases de les polítiques públiques, “per tal d’avançar cap a un model útil per a la ciutadania, que responga a les seues necessitats quotidianes i que siga coherent amb la situació d’emergència climàtica”.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
18.217.161.27

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.