EDUCACIÓ
Compromís-Podem-EU critica l’abandonament de la Conselleria a les famílies usuàries del transport escolar de La Encarnación
La concessió de servei, segons fonts del centre, ja fou objecte d’un recurs per una empresa interessada. Aquesta argumentava que la UTE encapçalada per Monbús utilitzava en les diferents concessions les mateixes matrícules, fet que acabaria provocant el solapament dels serveis
El grup municipal de Compromís-Podem-Esquerra de la ciutat de Torrent denuncia públicament la improvisació i ineficàcia manifesta de la Conselleria d’Educació que s’ha evidenciat aquest matí en l’hora de recollida de l’alumnat del centre educatiu d’Educació Especial “La Encarnación” de la capital de l’Horta Sud, que, a més, dona servei no sols al poble de Torrent sinó a tota la comarca de l’Horta.
Segons han sabut per les mares i pares de l’alumnat afectat, l’autobús que havia d’iniciar el recorregut sobre les 8,30 del matí de l’11 de setembre no ha passat en cap moment per cap de les rutes pactades, cosa que ha causat un autèntic perjudici a les famílies que esperaven el seu pas, com a l’alumnat que se li ha d’exposar el tema de manera especial per la seua sensibilitat a l’alteració d’allò que se’ls ha preparat.
Informen que des del grup municipal s’ha pogut saber que l’AMPA del Centre ha intentat posar-se en contacte amb la nova empresa d’autobusos que havia de cobrir el servei, amb la Conselleria d’Educació i amb la Inspecció Educativa, de manera infructuosa.
La resposta telefònica per part de l’empresa de transport concessionària és que: “hay que tener paciencia”. És per això que moltes famílies han optat per fer el transport pel seu compte, amb el que això suposa d’incertesa, ja que desconeixen si s’haurà restablert a l’hora de tornada i si finalment haurà quedat resolt per a la resta de la setmana.
Parlant també amb el Centre escolar, el grup municipal Compromís-Podem-Esquerra Unida ha pogut saber que han intentat vàries vegades reunir-se amb l’agència per a concretar el protocol que es necessita per a prestar aquest servei, obtenint com a resposta: “lamentándolo mucho no podemos acudir a la reunión”. El Centre, com no pot ser d’un altra manera, és qui detalla fil per randa els procediments, marcant els horaris, les rutes, i detallant el personal cuidador, d’entre altres qüestions.
Des del grup municipal han declarat que s’unixen a les veus de protesta de l’AMPA i de les famílies afectades i denuncien, sense pal·liatius, l’ambient d’improvisació i ineficàcia viscut amb aquest alumnat tan sensible als canvis de rutina.
Denuncien, igualment, el silenci aplicat per part de les parts implicades en la resolució del problema així com el tracte telefònic propinat a les persones preocupades en la seua resolució quan han intentat contactar amb la Conselleria d’Educació per a rebre informació sobre les sis rutes previstes per atendre les necessitats de transport l’alumnat del centre.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
18.207.255.67