
MEDI AMBIENT
La delegació de Medi Ambient regenera el sender del Reg Mil·lenari
La intervenció, amb un termini aproximat de dues setmanes, té com a objectiu la cura de l'entorn natural i la recuperació del patrimoni cultural i històric que atresora el sender
La delegació de medi Ambient de l'Ajuntametn de Torrentg ha posat en marxa una sèrie d'actuacions, amb caràcter d'urgència, amb la finalitat de recuperar els paratges naturals i l'espai forestal de Torrent perquè la ciutadania puga gaudir aquest mateix estiu de tota la seua riquesa, donat l'estat d'abandó en el qual es troben els diferents camins, fonts i àrees recreatives del terme municipal.
L'objectiu prioritari de la intervenció, que finalitzarà en aproximadament dues setmanes, és la regeneració de l sender del Reg Mil·lenari, una de les artèries principals del Barranc de L'Horteta a causa del seu ampli patrimoni natural, cultural i històric, i via imprescindible de comunicació entre el nucli urbà i els nombrosos disseminats del terme. En aquest aspecte, les actuacions també inclouen l'adequació dels voltants de la sendera al seu pas per la Font de Sant Lluís i la Font de Manyes, estenent-se en els pròxims dies a la rodalia del Pantà.
"En vistes del mal estat en el qual es trobava la sendera del Reg Mil·lenari, estem treballant a contrarellotge per a garantir el benestar i la seguretat dels nostres veïns i veïnes, ja que l'abundància de brutícia i residus, com a restes de cristalls, o la pròpia mala herba, augmentaven exponencialment el risc d'incendi. D'aquesta manera, protegim la nostra ciutadania, cuidem del nostre tan preuat entorn natural i recuperem els elements culturals i històrics que atresora la sendera, com per exemple el pont romà", explica el regidor de Medi Ambient, Francisco José Gozalvo, qui també comenta que "aquesta intervenció ens ajudarà a millorar el trànsit tant a peu com amb bicicleta, ja que la neteja del camí permetrà ampliar la seua superfície de pas".
Noves contractacions per al període estival
Així mateix, l'Ajuntament de Torrent, a través de Labora, ha incorporat aquesta setmana a 24 persones per a reforçar les labors de prevenció i neteja contra incendis en el terme municipal, sense que es vegen afectades espècies protegides o representatives de les zones del Vedat i barrancs. Les contractacions d'aquests peons agrícoles tenen un termini de 3 mesos, de manera que intensifiquen aquests treballs durant els mesos d'estiu, quan el perill de propagació d'incendis és major.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.138.117.11