La Generalitat llança una campanya per a donar suport als productes valencians durant el Nadal
La campanya "El Nadal és valencià", ha sigut dissenyada per Antonio Ortiz Fuster Ortifus i col·laboren associacions, gremis i entitats, així com 10 denominacions d'origen i indicacions geogràfiques protegides
La Generalitat ha presentat la VII edició de la campanya 'El Nadal és valencià', la imatge del qual en aquesta ocasió ha sigut dissenyada per Antonio Ortiz Fuster 'Ortifus' i en la qual col·laboren associacions, gremis i entitats, així com 10 denominacions d'origen i indicacions geogràfiques protegides. La iniciativa, amb la qual l'Administració pretén "acostar el Nadal als valencians i valencianes", inclou un calendari d'activitats amb concerts i espectacles tradicionals i presenta a l'escriptor i periodista Màxim Huerta com a ambaixador del Nadal valencià.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, que ha presidit l'acte celebrat en el Palau de la Generalitat, ha animat a tota la ciutadania a adquirir aquest Nadal els productes típics que es produeixen de nord a sud de la Comunitat Valenciana "per qualitat, per tradició, per compromís amb els productors i artesans d'aquesta terra i per impulsar la recuperació econòmica, contribuint així al manteniment de l'ocupació en aquests sectors".
El cap del Consell ha apuntat que l'oferta de productes autòctons "va des del llagostí de Vinaròs, als formatges del Maestrat, l'oli d'Espadà, el cava de Requena, la mel d'Aiora, el raïm del Vinalopó, els joguets d'Ibi, el torró de Xixona i Alacant, la magrana d'Elx, les salaons d'Oriola, o els cítrics i el caqui que es produeixen en diverses comarques valencianes, entre altres", ha indicat Presidència en un comunicat.
Puig ha destacat que "molts d'aquests productes, que seran presents aquest Nadal en la majoria de llars, disposen de denominació d'origen valenciana que assegura la seua procedència i que garanteix que la seua qualitat i característiques es deuen al fet que es cultiven o produeixen en una zona geogràfica delimitada". "Es tracta de productes quilòmetre zero, que simbolitzen el retrobament familiar i amb les arrels emocionals del territori i el respecte pel planeta", ha ressaltat.
"Després de superar una pandèmia, en plena crisi inflacionària i en procés de recuperació econòmica és important estar al costat dels nostres productors locals", ha assenyalat el president, qui ha recalcat que el torró, el cava, el raïm i el joguet suposen "un impacte en l'economia valenciana de quasi 3.000 milions d'euros".
Ximo Puig ha felicitat els elaboradors valencians de cava, que ja poden usar el nom del terme municipal de 'Requena' en la comercialització dels seus espumosos. "Aqueixa denominació d'origen Requena no sols distingeix un producte, sinó també una manera de fer les coses", ha assenyalat.
El Nadal és valencià
La campanya "El Nadal és valencià" és una iniciativa de la Generalitat per a fer costat als sectors productius de la Comunitat Valenciana, en la qual participen també associacions i entitats relacionades amb la indústria i la tradició d'aquest territori, així com Denominacions d'Origen (DO) i Indicacions Geogràfiques Protegides (IGP).
Concretament, es tracta de DOP Raïm de taula embossat del Vinalopó, DOP València (vi), DOP Kaki Ribera del Xúquer, DOP Granada Mollar d'Elx, DOP Alacant (vi), Associació d'elaboradors de Cava de Requena, IGP Cítrics valencians, IGP Xixona i Torró d'Alacant, DOP Utiel-Requena (vi) i IGP Castelló (vi).
A tot ells ha agraït la seua col·laboració el '*president' de la Generalitat, qui ha destacat també que enguany la imatge de la campanya ha sigut dissenyada pel dibuixant valencià Antonio Ortiz Fuster 'Ortifus'. L'acte, que ha tingut lloc al pati gòtic del Palau de la Generalitat, ha comptat també amb la participació de la directora general de Promoció Institucional, Fernanda Escribano; de l'escriptor i periodista *Màxim Huerta com a ambaixador del "Nadal valencià" i d'Ortifus, entre altres assistents.
Escribano ha detallat que per al disseny de la campanya s'ha recorregut a un els humoristes gràfics "més reconeguts del país", amb 42 anys de trajectòria en els quals ha dissenyat més de 40.000 il·lustracions. "En la campanya l'univers d'Ortifus, amb els seus icònics personatges amb nassos prominents i ulls saltons, envaeix una celebració nadalenca repleta de productes autòctons", ha apuntat.
Per part seua, l''espot', elaborat sobre la base dels dibuixos d'Ortifus, ha sigut creat i produït per l'empresa valenciana TV ON Produccions que, amb 20 anys d'experiència, va ser nominada en l'última edició dels premis Goya per la seua producció d'animació.
El Nadal és valencià és "molt més que una campanya", ja que reflecteix l'aposta de la Generalitat per "donar suport als productes i la producció de la Comunitat Valenciana, que té a més molta qualitat i singularitat", ha afirmat Escribano. Després de la presentació de la campanya s'ha procedit a l'encesa de les llums de Nadal del Palau. A més, s'ha pogut gaudir de l'actuació del cor Polifònic de la S. M. de Castellar-L'Oliveral.
Acostar el Nadal
L'acte ha servit també per a donar a conéixer les activitats amb les quals la Generalitat pretén "acostar el Nadal als valencians i valencianes" i que tindran lloc en diferents espais de les tres províncies, entre les quals destaquen concerts a càrrec de grups musicals, corals i conservatoris, teatres de marionetes, jocs tradicionals o contacontes.
Així, s'oferiran concerts a càrrec del Conservatori Professional de Música de València, de la Federació de Societats Musicals de la Comunitat Valenciana (FSMCV) i de diferents corals organitzats per la Federació de Cors de la Comunitat Valenciana (Fecocova), entre altres.
A Oriola (Alacant), a més, actuarà el Cor de l'Associació Cultural Amics de la Música d'Oriola i a Castelló, la Coral Vicent Ripollés. També es realitzaran, en les tres províncies, concerts a càrrec del grup Melomans i actuarà la companyia de teatre i marionetes Gori Gori.
Un altre dels espectacles programats és el de narració oral i música en directe a càrrec de Xano Xano, els jocs tradicionals Jugafusta' i l'espectacle de música familiar Petits Nadals'. Així mateix, les portes del Palau de la Generalitat estaran obertes per a la ciutadania fins al 5 de gener de 2023, a excepció dels dies 24 i 25 de desembre i 1 de gener.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.135.204.43