Dimecres, 02 de Abril del 2025

Actualitzada Dimecres, 02 de Abril del 2025 a les 06:31:17 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dissabte, 05 de Juny del 2021
PP

El PP i els veïns de la pedrera aposten per la regeneració natural i s'oposen a l'abocador de Ros 

Folgado: “la zona ja s'està poblant de la fauna i la flora present en el paratge municipal de la Serra Perenxisa, per la qual cosa és una antinatural i una barbaritat, pretendre emplenar la pedrera amb residus durant 50 anys, així no es tapa cap ferida”.

Els populars de Torrent s'han reunit amb veïns de l'entorn de la pedrera a la porta de la instal·lació, on han col·locat panells amb imatges recents en els quals es pot comprovar la regeneració natural de la pedrera, des que va tancar fa deu anys. 

 

Tant el PP com els veïns s'oposen a la proposta socialista d'emplenar la pedrera amb residus durant 50 anys i aposten per la regeneració natural, comptant amb el Consell de Participació del Paratge Natural de la Serra Perenxisa i convertir l'antiga pedrera en un espai lúdic, natural, educatiu i com a nexe entre les senderes de l’Horteta i la Serra. Tal com es va aprovar per unanimitat en aquest Consell, l'any 2015 quan encara governava el PP a la ciutat. 

 

Els populars han acudit a les portes de la pedrera amb la seua presidenta a Torrent, Amparo Folgado, així com els diputats autonòmics Elisa Díaz i Felipe Carrasco i el Secretari general a Torrent, José Francisco Gozalvo.

 

Regeneració natural i projecte sostenible enfront de l'abocador

La Portaveu del PP, Amparo Folgado ha afirmat que “la naturalesa ja està fent el seu treball i és sorprenent comprovar com la zona ja s'està poblant de la fauna i la flora present en el paratge municipal de la Serra *Perenxisa, per la qual cosa és una antinatural i una barbaritat, pretendre emplenar la pedrera amb residus durant 50 anys, així no es tapa cap ferida”. 

 

A més, Folgado ha assenyalat que “Ros preval els interessos econòmics als ambientals, tractant a la Serra *Perenxisa i la seua regeneració com una font de negoci i no atesos els valors ambientals, a la regeneració del paratge i al dels veïns”. 

 

Per part seua, la Secretària Executiva de Territori i Medi Ambient del PPCV, Elisa Díaz, ha assenyalat que “des del PPCV estarem juntament amb els veïns i el Grup Municipal, secundant que es reprenga l'avantprojecte consensuat per totes les parts en 2015 i que mediambientalment generaria un impacte turístic, no es pot posar en marxa aquest abocador”. 

 

El Portaveu d'Indústria del PPCV, Felipe Carrasco ha assenyalat que “presentarem diverses iniciatives per a conéixer realment quin projecte té previst l'alcalde, ja que només coneixem el que va anunciar als mitjans. La prioritat són els veïns i el medi ambient, per damunt dels interessos econòmics de l'Ajuntament”. 

 

Els populars també advoquen per convertir aquest espai en un centre d'interpretació que puga estar obert als escolars i conéixer la geologia de la zona. 

 

Recollida de signatures dels veïns 

Com denunciaren fa unes setmanes des del PP, els plans del govern socialista i de Cs per a l'entorn de la Serra Perenxisa s'allunyen completament dels acords per unanimitat en el Consell de Participació fa 6 anys, i Folgado ja va afirmar que “Temem que el govern de Ros puga convertir la pedrera en un nou abocador com GEMERSA”. 

 

Els populars, després de l'anunci de Ros als mitjans de comunicació, es van posar en marxa i el seu Secretari General, José Francisco Gozalvo, es va reunir amb els veïns de la Falda de la Serra, Corral de Colero i Buenavista, els qui han iniciat una recollida de signatures contra el projecte del PSOE. 

 

Els veïns han titllat de “excusa de la restauració de la pedrera, però el principal interés per a fer-ho, com sempre, és l'econòmic i no el mediambiental”. 

 

Els veïns, també apunten en el seu escrit que “una vegada més, explotaran la muntanya i als propis veïns, que ja el patim durant els 40 anys que va estar la pedrera activa. Això no és el que va decidir el Consell, no han tingut en compte a ningú, hi ha altres projectes que sí que són respectuosos amb el medi ambient, com, per exemple, un llac, una bassa de regadiu per a proveir als camps de voltant, o simplement deixar que la pròpia naturalesa es regenere”. 

 

Consell de Participació de la Serra Perenxisa

Els populars i els veïns han tornat a denunciar, que el govern socialista ha obviat el consens aconseguit pel Consell de la Serra, l'any 2015 i en el qual van participar tècnics municipals de medi ambient, associacions de veïns de l'entorn de la pedrera i grups ecologistes. Amb un avantprojecte que va ser aprovat per unanimitat i que res té a veure amb el projecte proposat ara. 

 

A més, el Secretari General del PP, José Francisco Gozalvo, ha assenyalat que “en el Consell convocat el mes d'abril de 2021, van assistir persones i entitats que no formen part d'aquest, no obstant això, no van convocar a persones i entitats que sí que formen part del Consell de Participació de la Serra Perenxisa”. Gozalvo també ha puntualitzat que “durant els sis anys de govern socialista, el projecte de restauració ha estat paralitzat per l'única voluntat de l'alcalde, de no fer res”. 

 

Finalment, els populars han afirmat que “no té cap sentit tornar a omplir la pedrera i als veïns més pròxims, de pols, de residus i d'enderrocs en ple S. XXI, ni tampoc quedar-nos ancorats en el que va aprovar el Consell en 2015, perquè hui dia veiem que la zona degradada s'està regenerant de manera natural i hem d'ajudar al fet que la naturalesa continue fent el seu camí”.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.14.6.188

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.