FERRAN GONZÁLEZ-UN ESPAI PER A LA PIME
Reclamacions pel tancament de l’Estat d’Alarma
Si pensem en els negocis que estan patint els efectes de les mesures de tancament i limitatives de l’activitat acordades des de la declaració de l’Estat d’Alarma, segurament el primer sector que ens vidria al cap siga l’hostaleria, per la visibilitat del mateix i la duresa de les mesures que se’ls han imposat. Però, hi ha més sectors afectats, com per ara el de les activitats esportives, gimnasos i clubs esportius, o els relacionats amb l’allotjament, turisme i sector tèxtil, entre d’altres.
Però surgixen vàries questions, i una és, quins conceptes poden reclamar-se? Els negocis afectats per les mesures restrictives que han tingut un greu perjuí per la declaració d’Estat d’Alarma i les seues mesures, poden reclamar tant pel lucre cessant aixina com pel dany emergent actual i futur, i igualment, si la seua marca comercial s’ha vist perjudicada o ha perdut oportunitats de negoci rellevants.
Açò representa que es podrà sol.licitar compensació, per exemple, pel pagament dels lloguers, els costos socials de l’empresa i al seu cas, per la constitució de préstecs com els ICO que han hagut de suscriure durant este periode per fer-ne front als pagaments ordinaris. Es tindrà en compte la facturació dels darrers exercicis fiscals i tot allò constituirà la base de l’import que corresponga reclamar.
Altre dels dubtes que es plantegen, és al voltant del termini per poder sol.licitar eixes indemnitzacions. Resumidament, podem concloure que tot i què existixen diverses corrents doctrinals, allò raonable és englobar-ne en la reclamació tot el perjuí que s’estiga causant al negoci, i en conseqüència, el termini comptarà des que s’alcen les mesures limitatives. El termini és d’un any des d’aleshores, i per això s’han de tindre en compte les dos declaracions d’Estat d’Alarma, aixina com les mesures autonòmiques dictades per la Generalitat, ja que cadascuna d’elles ha comportat unes mesures més o menys limitatives depenent del sector afectat i amb una data d’inici i de finalització distinta.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.144.104.16