VORA SÈQUIA-ZEQUI CASTELLANOS
Abans d’inaugurar convé recuperar
El passat 5 de febrer, la premsa local i també la provincial, publicava que el nostre poble serà la seu de l’Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària, l’autoritat creada fa uns mesos per la Generalitat com a responsable de la seguretat del sistema ferroviari de competència autonòmica. Així ho va anunciar el president Puig, en una visita per a veure l’estat de les obres del pont que connectarà Alaquàs i Torrent.
Sembla que, segons una opinió generalitzada als despatxos de la nostra administración autonómica, “hi ha moltes raons perquè l’Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària estiga a Torrent, tant simbòliques –en referència a l’accident de metro de 2006 –, com per la intenció de la Generalitat de descentralitzar l’Administració”.
Aquest organisme autonòmic, ha de treballar per la seguretat del ferrocarril i representa un reconeixement a la ciutat, degut a la trajectòria històrica que ha tingut Torrent, vinculada al ferrocarril des dels orígens del trenet i que ja ha portat ací el Museu del Ferrocarril”. En aquest sentit, sembla que l’oficina se situarà a l’avinguda al Vedat, en un lloc encara per definir, encara que ja s’estudien diversos possibles locals d’oficines.
Llàstima que, una vegada més, els nostres governants no disposen de més imaginació que la que els empenta a obrir noves paradetes, nous edificis, més ciment, més vehicles, més de més i més. Hi ha un indret magnífic per poder instal·lar aquesta agència, i desconec les raons per les quals no el tindran en compte.
Els parle de les antigues cotxeres de Ferrocarrils de Via Estreta (FEVE) i posteriorment (FGV). Unes instal·lacions històriques, que en la meua humil opinió, deuen disposar de suficient espai per albergar aquesta proposta autonòmica, sempre i quan l’edifici siga restaurat i el seu entorn posat en valor.
Un lloc, on hi ha el mal anomenat “museu del ferrocarril” que a dures penes aconsegueix restaurar algunes unitats, però que es troba massa abandonat dels pressupostos autonòmics i, on els projectes de recuperació, avancen a pas de tortuga coixa, si no paralítica.
Si fos així, aquesta Agència disposaria d’un entorn molt interessant, a poc que es realitze aquesta restauració citada i es recupere el terreny que disposa als seus voltants, mitjançant l’enjardinament i l’ornat exterior, així com la neteja i posada en valor de la platja de vies, existent a l’interior de la tanca.
Però, o molt ha canviat la política en aquest temps de pandèmia, o aquesta proposta que apunte, no tirarà endavant, perquè em tem que hi ha més interés per fer calaix a base de llogar uns locals municipals buits existents a la zona de Metro Avinguda, que per recuperar un projecte global il·lusionant, sustentat i inspirat per l’equip que coordina Virgínia, consistent a posar valor a les antigues màquines, unitats i vagons de ferrocarril i tramvia, de tots els temps.
Així doncs, Torrent tindrà l’Agència Valenciana de Seguretat Ferroviària, en uns locals de l’edifici Metro, però al mateix temps, oblidarà un edifici emblemàtic a la vora de la carretera cap a Picanya, que tanta història alberga sobre el ferrocarril de via estreta. Llàstima que continuem aplicant la política de fer i fer i fer, quan hauríem de tenir en compte aquella altra de restaurar, rehabilitar i recuperar, cosa que se sol fer més aviat als països d’una Europa més rica, més culta i més amable, de la que no acabem d’aprendre mai.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
18.119.127.13