Divendres, 29 de Març del 2024

Actualitzada Dimecres, 27 de Març del 2024 a les 17:54:08 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dilluns, 24 de Agost del 2020
SANITAT

Col·lapse en Torrent de més de 5 dies per conèixer el resultat de proves PCR

El centre de salut de Pintor Ribera recomana als usuaris telefonar a unes línies que comuniquen a tothora

Usuaris del centre de Salut Pintror Ribera denuncien el retràs en conèixer els resultats de les proves de la PCR, un col·lapse total al que se li suma les urgències de hui dilluns. Els pacients s'han ficat en contacte amb este mitjà per denunciar que porten més de 5 dies esperant el resultat de les proves PCR que es van fer dimecres de matí i que a dia de hui encara no coneixen. 

 

El col·lapse coincideix amb l'augment de positius a Torrent, que aquest passat divendres 20 d'agost era ja de 100 casos confirmats amb PCR. La situació coincideix amb l'estiu i les vacances de molt personal mèdic i també de molts torrentins, el que fa tremolar de cara a l'inici del curs escolar i també de la tornada de molts a la rutina diària.

 

Un dels usuaris lamenta el col·lapse d'este centre de salut i la falta d'atenció al ciutadà:  "Porte des de dissate, 15 d'agost, confinat i aïllat. Aní a urgències per un pic de febra i van tardar 4 dies en fer-me la prova PCR (el dimecres, 19 d'agost). Des de llavors estic sense eixir de casa. En total, porte 10 dies tancat i encara sense saber el resultat." Més de 120 hores d'espera, en lloc de les 24-48 hores que afirmen les autoritats sanitàries.  A esta amarga espera cal sumar la incertesa de la resta de persones que han estat en contacte amb els pacients que s'han fet la prova. 

 

Saturació de línies telefóniques des de fa setmanes

Des del centre de salut informen als pacients que proven a telefonar demà de matí i que "no poden fer res més"- i afegixen - "el centre està saturat i ha de ser el metge de capçalera l'encarregat de donar el resultat o un encarregat de controlar els avisos de les PCR". Des de ja fa diverses setmanes els ciutadans es queixen de la saturació de la línia  telefònica del centre de salut Pintor Ribera, ja que sempre comunica en totes les seues extensions (llevat d'urgències).

 

Altre pacient del consultori de El Vedat que es va assabentar que havia estat en contacte amb un positiu fa 15 dies, va haver de prendre la iniciativa i cridar al seu metge de capçalera dilluns, 17 d'agost, perquè li feren les proves, ja que ningú li cridava des del centre de salut. Va decidir autoconfinar-se en casa "perquè ningú m'havia donat cap instrucció"-comenta. Finalment el citaren tres dies després, el dijous 20 d'agost, per a fer-se la prova en Pintor Ribera, li van donar la baixa i no li han donant el resultat fins a hui dilluns (4 dies després de fer-se-la) que era quan tenia la revisió de la baixa laboral. La prova era negativa i li han donat l'alta médica. 

No han tingut tanta sort altres usuaris que es van fer les proves el mateix dijous, 20 d'agost. Es queixen del retràs en comunicar el resultat, ja que tampoc saben res. Alguns familiars han hagut de personar-se en les urgències del centre perquè donen algun tipus d'explicació davant la impossibilitat de comunicar-se amb cap responsable. La resposta és la de sempre: "estem saturats"

 

 

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.81.79.135

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.