Dimarts, 23 de Abril del 2024

Actualitzada Dimarts, 23 de Abril del 2024 a les 11:39:51 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Divendres, 12 de Juny del 2020
COMERÇ

L’Ajuntament facilitarà als hostalers adaptar-se a la modificació de l’ordenança terrasses

L’àrea de Mobilitat a més ha treballat durant aquest període de la COVID-19 amb la creació d’un equip tècnic per a agilitar l’ampliació de terrasses per a reactivar l’economia local del sector

El ple de l’Ajuntament de Torrent d’aquest mes de juny ha aprovat la modificació d’ordenança municipal reguladora de la instal·lació i funcionament de les terrasses d’hostaleria per a “donar solució jurídica als problemes d’accessibilitat i seguretat” que suposa les autoritzacions de terrasses en zones destinades a aparcament o circulació de vehicles, després d’abordar la caducitat de la disposició transitòria de la vigent des del passat 31 de desembre de 2019.

 

En aquest sentit, la modificació de l’ordenança recentment aprovada “permet una moratòria de dos anys al sector per a adequar les terrasses en calçada fins a desembre de 2022”, tal com recorda el regidor de Mobilitat i Transport, Raúl Claramonte. També l’article 12.3 en la modificació d’aquesta ordenança respecte a les condicions tècniques de la seua instal·lació es deixa obert a “poder plantejar qualsevol solució tècnica que requerirà de la prèvia autorització del tècnic competent” per a donar-li una solució als professionals de l’hostaleria i reactivar la seua activitat econòmica.

 

Claramonte explica que s’ha contemplat en el projecte “la creació d’una comissió d’arbitratge en la qual participen representants d’associacions de veïns així com de les entitats d’hostalers davant situacions de conflicte”.

 

Durant aquest període COVID-19 el consistori ha treballat en la creació d’un equip tècnic, mesura emmarcada en el Pla d’Actuació Municipal, juntament amb l’exempció de taxes en aquest 2020 per a donar un impuls al sector. A més, l’Ajuntament està mantenint diverses reunions amb els representants de l’hostaleria que “ens han manifestat la seua satisfacció respecte a la resposta ràpida, àgil i d’atenció personalitzada que des de l’Ajuntament estem escometent a l’hora de poder tramitar l’ampliació de les seues terrasses d’acord amb les mesures sanitàries i per a afavorir el compliment d’aforament davant la desescalada”.

 

D’aquesta manera, aquesta gestió especialitzada finalitza amb la senyalització de l’espai de la terrassa en l’establiment i lliurament per part del departament tècnic de l’acreditació d’aquesta autorització per motiu de COVID-19.

 

En data d’avui, el departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Torrent ha autoritzat, aproximadament, el 75% de més de 120 sol·licituds rebudes per a l’ampliació de terrasses en el municipi.

 

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
13.58.82.79

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.