
POLÍTICA
La contaminació baixa un 38% a Torrent des que va començar l'estat d'Alarma
El soroll del trànsit ha baixat un 30% deixant escoltar converses de veïns i pardalets a molts metres
Menys contaminació i menys soroll. El confinament dels torrentins per l'estat d'Alarma arran del coronavirus ha permés que es respire aire més net i el silenci campe pels carrers només interromput pels aplaudiments i les sirenes que sonen cada dia a les huit de la vesprada.
Segons un estudi de l'Ajuntament de Torrent que recull 600 sensors repartits pel terme municipal, la contaminació habria baixat a Torrent un 38%. Es va comparar els dies del 20 al 27 de gener, amb concentració de NO2 és de 24,808 μg/m³, i la setmana del 23 al 30 de març, amb concentració mitjana s'ha reduït a 15,393 μg/m³, és a dir, el nivell mitjà de NO2 ha baixat en un 37,95%. Si es compara amb els huit dies del 30 de març al 6 d'Abril, dins del període considerat hibernació de l'economia, s'obté un nivell mitjà de concentració de NO2 de 14,066 μg/m³. Això suposa una disminució de fins al 43,32%.
Per a realitzar una bona comparació, s'ha optat per agafar quatre dies laborals i un interval temporal de 8 hores, de 10:00h a 18:00h. D'esta manera, s'observen que els nivells mitjans i màxims d'aquest contaminant baixen d'una forma molt rellevant, de fet en un dia de finals de gener a un altre a principis d'abril, el nivell mitjà de NO2 baixa en un 61,88%.
Disminució del nivell de soroll
D'altra banda, la capital de l'Horta Sud també ha vist disminuït el nivell de soroll, així ho demostren les dades obtingudes en l'avinguda amb Reis Catòlics. Ací s'han comparat huit dies abans de l'estat d'alarma (del 20 al 27 de gener) amb huit dies una vegada donat l'estat d'alarma (del 16 al 23 de març) i també amb huit dies dins del període d'hibernació de l'economia (del 30 de març al 6 d'abril). L'estudi marca que hi ha hagut una disminució del 29,39% entre abans i després del període d'alarma. Durant la hibernació el ruidi va baixar un 37%.
Quant al nivell mínim s'observa també certa disminució significativa, ja que es redueix aproximadament en un 43-44% entre abans de l'estat d'alarma i durant els períodes establits per a frenar la propagació del virus. Finalment, quant al màxim, es veu fins a un 20% menys a dia 6 d'abril. Per tant aquesta disminució bastant significativa del nivell de soroll (en dBa) es pot comprovar cada dia sol amb apuntar-se a les finestres o balcons a l'hora dels aplaudiments col·lectius, podent escoltar als veïns i veïnes, cosa que no seria possible si el trànsit fóra el normal, que és bastant elevat a aqueixes hores.
Les dades recollides per Ajuntament estan basat en els referències recollides pels 600 sensors situats en fanals i repartits per punts estratègics per tota la ciutat que van ser finançats amb fons europeus. Aquest projecte, que es troba dins de la revisió del Pla Acústic Municipal (PAM) per a la seua adaptació al programa Smart City, consisteix en el control de la contaminació acústica i ambiental de la ciutat, i està emmarcat en la EDUSI, que es finança al 50% amb fons europeus del Programa Operatiu Plurirregional POPE-FEDER.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.139.85.192