SUCESSOS
El judici per l'accident del metro començarà en 2020
S'ha fixat el calendari de les sessions, que transcorreran de gener a Juliol de 2020, amb un total de 18 setmanes per a testificals i pericials
El judici per l'accident del metro se celebrarà de gener a juliol de 2020, segons han pactat les acusacions i les defenses en una reunió convocada pel Jutjat penal número 6 de València, l'encarregat d'enjudiciar la causa. Les vistes començaran així tretze anys i sis mesos després que dos trens de Metrovalencia descarrilaren en la corba del trajecte que comunica les estacions de Plaza d'Espanya i Jesús. En l'accident van morir quaranta-tres persones, inclosos el maquinista i la interventora del tren, i altres quaranta-set van resultar ferides. El judici finalitzarà just quan es complisca el 14 aniversari del sinistre, el mes de juliol.
Des de l'Associació de Víctimes han trasmés su satisfacció per "aquest pas que ens acosta una mica més a esbrinar tota la veritat sobre l'accident, i al fet que s'assenyalen els vertaders responsables de la mort de 43 persones, entre elles dos treballadors d'FGV, i de les lesions d'altres 47".
S'assegueran en la banqueta els 8 investigats pel cas, Juan José Gimeno Barberá, exresponsable d'Auditoria per a la Seguretat i Circulació
, Manuel Sansano Muñoz, exdirector d'Operacions
, Sebastián Argente Cuesta, excap de la Línia 1
4, Luis Miguel Domingo Alepuz, excap de Tallers de València Sud
, Francisco Orts Pardo, exresponsable d'Estudis i Projectes
, Vicente Contreras Bómez, exdirector Adjunt d'Explotació membre del Comité de Seguretat en la Circulació. (CSC), Francisco García Sigüenza, exdirector Tècnic i membre del CSC i María Luisa Gracia Jiménez, exdirectora Gerent d'FGV i Presidenta del CSC.
Als 8 se'ls acusa d'un delicte contra els drets als treballadors, en la seua modalitat de seguretat en el treball, per la mort del conductor i de la interventora i 43 delictes d'homicidi i 47 delictes de lesions per imprudència professional.
Des de la Avm3j estan convençuts que "el judici finalitzarà amb la condemna dels 8 acusats per la seua presumpta falta de diligència en la gestió de l'empresa". A més recorden que, "tots ells tenien el deure de garantir la seguretat dels viatgers i treballadors, en tant que les seues funcions es vinculen amb la planificació adequada, la evitabilidad de majors riscos que els imprevisibles i la previsibilitat de tots aquells que pogueren derivar-se".
I finalitzen afirmant que "a causa dels seus càrrecs, els acusats eren coneixedors del Risc que suposava per a la circulació deixar tota la responsabilitat en mans del conductor, i fins i tot tenint la capacitat d'actuar, no van fer res per a evitar-ho".
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.15.190.144