Dilluns, 14 de Octubre del 2019

Actualitzada Diumenge, 13 de Octubre del 2019 a les 18:51:48 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán | Conctacte: 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dilluns, 07 de Octubre del 2019

INFRAESTRUCTURES

La Generalitat rehabilitarà els antics tallers d'FGV en Torrent

Aquestes instal·lacions, tancades actualment al públic, acullen més de 70 trens i tramvies històrics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats

La Generalitat rehabilitarà les estructures, cobertes i façanes dels antics tallers ferroviaris de Torrent, a fi de garantir i incrementar la durabilitat de les instal·lacions. Ocupen una superfície de 26.659,78 metres quadrats, dels quals 7.579,96 corresponen a edificacions com la nau principal i les cotxeres.
 

Per a això, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació per a la remodelació estructural del recinte per un import inicial de 845.940,46 euros, IVA inclòs, amb un termini d'execució de huit mesos a partir de l'adjudicació i signatura del contracte. Una vegada realitzat l'estudi de patologia i càlcul estructural per a les instal·lacions i la consegüent redacció del projecte, FGV ha presentat a licitació les obres per a fer els treballs en 2020.
 

Els tallers i cotxeres de Torrent van ser projectats per l'enginyer Santiago Castro Cardús, i llocs en servei per la Companyia de Tramvies i Ferrocarrils de València l'any 1963, i s'empraven per a realitzar el manteniment del material mòbil que l'esmentada empresa utilitzava en la línia que unia València amb Villanueva de Castellón, que hui és part de la línia 1 d'FGV.
 

Quan va iniciar la seua activitat l'actual seu d'FGV a València Sud, que comprén tallers i cotxeres, les instal·lacions de Torrent van passar en 1992 a convertir-se en auxiliars de tallers i magatzem. Actualment, aquest complex de naus industrials, al costat de la seua platja de vies, serveix també de depòsit de la col·lecció de Material Històric d'FGV.
 

Aquestes instal·lacions, tancades actualment al públic, acullen més de 70 trens i tramvies històrics els segles XIX i XX, 13 dels quals estan totalment restaurats. Entre les peces conservades destaquen el tramvia de cavalls del segle XIX, l'últim que va circular a València abans del tancament del servei en els anys 60 del passat segle, trens com "Els portuguesos" o el cotxe Saló Break.

 

Comentari

Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.228.24.192

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat
Vaig oblidar la meua contrasenya

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.