Divendres, 19 de Abril del 2024

Actualitzada Dimecres, 17 de Abril del 2024 a les 10:35:06 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dimecres, 07 de Agost del 2019
POLÍTICA

Compromís pregunta a Ros sobre els incumpliments plenaris en personal

Pau Alabajos: “Han passat 9 mesos i continuem en el desert de la gestió de Ros, sense tindre un reglament que regule la concessió de les productivitats de la plantilla ni tampoc s’ha iniciat cap procés per establir una Relació de Llocs de Treball que determine quines són les funcions de les treballadores i els treballadors de l’Ajuntament de Torrent”

Entre els decrets d’alcaldia dels que es donen compte en les sessions plenàries (punt de l’ordre del dia de Control i Fiscalització dels Òrgans de Govern), es troba el número 2432/2019 relatiu a l’anul·lació dels complements de productivitat corresponents a 2018 i que ve a reproduir l’ocorregut sobre els de 2017 respecte a la seua il·legalitat Sobre aquest assumpte el plenari de l’Ajuntament de Torrent del 31/10/2018 adoptà, a proposta de Compromís, un acord sense que fins ara s’haja fet efectiva la totalitat de tots i cadascun dels acords aprovats, alguns dels quals es requerien amb caràcter immediat.

 

Així, únicament s’iniciaren els expedients d’elaboració d’un reglament per a la concessió d’aquestos complements i la creació d’una comissió per a una Relació de Llocs de Treball, actualment paralitzada o afectada per una situació d’inacció. També la suspensió cautelar immediata del decret de concessió d’aquestos complements per a 2018, acordat pel Ple, tampoc no es va fer efectiva, veient-se ara obligat l’Ajuntament a anul·lar les productivitats.

 

La part resolutiva de l’esmentat acord plenari instava a la Junta de Govern Local a escometre de forma immediata l’elaboració d’una Relació de Llocs de Treball a l’Ajuntament de Torrent, suspendre de manera cautelar i amb caràcter immediat el decret relatiu als complements salarials de l’any 2018 (expedient 2105/2018/GEN), substituir en les seues funcions actuals el cap de l’àrea de personal i encetar, amb caràcter immediat, un procés amb criteris objectius de mèrit i capacitat per a cobrir aquesta plaça, elevar consulta al Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana sobre la responsabilitat patrimonial i la lesivitat derivada del Decret d’Alcaldia 2025/2017 anul·lat mitjançant el procediment 519/2017 i articular els procediments escaients per tal que, una vegada la sentència siga ferma, es garantisca la recuperació dels diners afectats per la gestió dels complements de productivitat sense que supose cap perjuí per als funcionaris i funcionàries de l’Ajuntament de Torrent”.

 

Per tot allò des de Compromís s’imposa la crítica política al govern responsable dels fets exposats i s’interpel·la a l’alcalde Ros sobre si va a donar compliment als acords adoptats en l’esmentat Ple, al qual se’l va instar com a President de la Junta de Govern Local, a l’objecte de millorar la eficàcia de l’administració municipal afectada per una gestió manifestament deficient en matèria de personal?

 

Finalment sobre aquesta qüestió el portaveu Pau Alabajos li recorda al govern del PSPV que la moció presentada per Compromís va ser aprovada per 14 vots a favor dels 25 que formen el Ple de l’Ajuntament en aquella sessió plenària de 31/10/2018.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.131.110.169

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.