Dimecres, 21 de Octubre del 2020

Actualitzada Dimecres, 21 de Octubre del 2020 a les 11:18:01 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán | Conctacte: 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓN
Divendres, 27 de Octubre del 2017

El TDIC, referent per la quantitat i qualitat dels seus serveis

Els tràmits més gestionats són els registres d'entrada, seguit de les gestions d'empadronament i la informació a la ciutadania

L'Ajuntament de Torrent, a través de l'oficina del TDIC, ofereix als ciutadans i ciutadanes la possibilitat de tramitar una gran varietat de gestions, un nombre que cada vegada és major. Durant l'últim any s'ha increment el nombre d'atencions realitzades, ja que el TDIC és un servei de referència per a la resta d'administracions del país per l'atenció i la quantitat de serveis que presta. Les gestions més sol·licitades són els registres, seguit dels tràmits sobre el padró, la gestió tributària i la informació.

Les funcions realitzades pel TDIC són molt completes, com el registre d'entrada i la gestió de documents per al propi ajuntament; padró d'habitants, tant per a realitzar les altes, modificacions, renovacions i certificats; gestió tributària, imposats com l'IBI, la plusvàlua de vehicles i taxes; finestreta única mitjançant la plataforma ORVE; i altres serveis, com a canvi de domicili en altres administracions DGT, AEAT, DGP. etc. També es gestionen les incidències en la via pública, que poden realitzar-se a través de l'aplicació GIVP i certificats digitals.
 

A més, des de l'administració es forma i s'ofereix assistència a persones jurídiques per a la presentació telemàtica de documentació i factures a través de FACE. Aquestes accions formatives se sumen a les quals s'estan realitzant des de l'entrada en vigor de la Llei de procediment, per la qual ja s'han dut a terme més de 300 cursos, tant personalitzats com para col·lectius. Un altre dels serveis que s'ofereixen són les contestacions a sol·licituds d'informació a través de correu electrònic, informació i emissions de documents de pagament de multes (mancomunitat) i cobrament d'impostos i taxes.
 

Quant al nombre de registres realitzats, l'últim estudi mostra que a través de la plataforma *CLICKA, s'han realitzat un total de 199 tràmits codificats, 40.684 registres d'entrada, 79.952 documents escanejats i 4.843 registres telemàtics. També s'han comptabilitzat, mitjançant la finestreta única 5.567 registres, i mitjançant la plataforma ORVE 3.560 registres. Davant tots aquests tràmits realitzats, el TDIC ha rebut una nota de satisfacció per part dels usuaris i usuàries valorat per sobre del 8 en el 90% dels casos. El regidor de Recursos i Modernització, Andrés Campos, ha destacat que "es tracta d'un model de referència per a la resta d'administracions del país, pel bon funcionament, per la qualitat de l'atenció i la quantitat de serveis que presta, ja que Torrent és una de les ciutats en la qual més tràmits es poden realitzar".
 

Cal destacar que el nombre d'atencions d'aquesta oficina municipal ha augmentat en un 40% respecte al mateix període de l'any passat. A més, cada vegada són més els ciutadans i ciutadanes que utilitzen el servei de cita prèvia, implantat recentment per l'ajuntament de Torrent, i el qual ofereix per a sol·licitar-ho tres vies: a través de la web municipal (www.torrent.es), en el nombre d'atenció telefònica 010 o presencialment en el TDIC, bé en el punt d'autogestió o en el mostrador d'atenció ciutadana. "Els ciutadans i ciutadanes estan molt satisfets amb el nou servei de cita prèvia, ja que quan arriben al TDIC no han de realitzar un temps d'espera i són atesos amb gran promptitud", ha assenyalat Campos.
 

La cita prèvia és obligatòria per a ser atès a les vesprades i els dissabtes al matí. No obstant açò és de caràcter opcional durant els matins, i en aquestes últimes setmanes s'ha vist incrementat el nombre de cites prèvies realitzades pels usuaris i usuàries que han vist els avantatges d'aquest servei i la facilitat amb la qual se sol·licita.
 

L'horari del TDIC és: amb cita prèvia (de dilluns a divendres de 8.30 h a 18.30 h, i dissabtes de 9.00 h a 12.00 h); sense cita prèvia (de dilluns a divendres de 8.30 h a 14 h).

Comentari

Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
35.172.236.135

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat
Vaig oblidar la meua contrasenya

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.