
EDUCAR AMB ELS PEUS DESCALÇOS
Educar amb els peus descalços… alternatives al “NO”
Estem acostumats a dir NO, jo la primera que he de fer un esforç abans de parlar.
NO fages açò, NO parles fort, NO ...
Segons els últims estudis relacionat amb Neuroeducació, s'ha comprovat que això no funciona.
Quan escoltem la teoria sembla molt fàcil, però en enfrontar-nos al problema, la cosa canvia, ho sé.
És difícil i suposa un esforç, però val la pena, perquè FUNCIONA.
Els familiars, moltes vegades fem les coses amb tota la il·lusió del món però no ocorren com pensàvem.
L'última anècdota que ens ha passat va ser la següent:
Anar tan emocionats i contents a una activitat on els nens podien alimentar als pelicans. I adonar-se que la meua filla s'amagava... tenia POR.
Ni alimentar-los, ni acostar-se a ells.
Podíem prendre dues postures:
- Obligar-la i dir-li:
- “NO tingues por, vinga fes-ho. Em vingut ací per tu!”
B) “És normal que tingues por, els pelicans són molt grans, a mi hi ha animals que també em fan por. Si vols t'acompanye a veure'ls.”
Està comprovat que quan utilitzem l'empatia i diguem als xiquets que a nosaltres també ens ha passat, aconseguim que es relaxen i estiguen més receptius.
Amb l’empatia, el xiquet/a et mira i et comença a escoltar.
Així és com vam aconseguir que la nena s'apropara i no tinguera una experiència negativa.
A la fi, va veure pelicans de prop!
T'ha passat alguna cosa així alguna vegada? Potser en anar a donar les cartes als Reis Mags o al Pare Noel?
Practica! El canvi és possible.
#Criançaenpositiu #criançarespectuosa
SAGRARIO VIVES
MESTRA D'INFANTIL
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
3.16.68.255