Dissabte, 28 de Setembre del 2024

Actualitzada Divendres, 27 de Setembre del 2024 a les 19:16:17 hores

Edició Digital en valencià | Directora: Mamen Casabán Daries | Contacte: 627 604 169 - 687 284 697 Versió impresa
REDACCIÓ
Dimecres, 01 de Abril del 2020

Santa Elena rebrà els primers respiradors fabricats per Seat

El Cap de l'Estat Major de la Defensa, Miguel Ángel Villarroya, ha confirmat fa uns minuts en la seua compareixença diària davant els mitjans que l'exèrcit traslladarà diversos respiradors des de la planta de Seat a Martorell fins a Torrent.

Del Seat Lleó a fabricar respiradors. El Cap de l'Estat Major de la Defensa, Miguel Ángel Villarroya, en la roda de premsa que ha oferit aquest matí ha anunciat esta iniciativa, en al que la línia de muntatge del model supervendes León començarà a fabricar respiradors que aniran destinats a la residència de majors Santa Elena de nostra ciutat. Este matí l'empresa presentava un aspecte inèdit, ja que d'allí ja no ixen automòbils sinó el citat material mèdic. I aquesta transformació de la fàbrica s'ha realitzat en un temps rècord gràcies a l'intens treball de nombrosos empleats de la companyia.

 

Abans d'arribar a aquesta fase de producció, un equip d'enginyers -va començar el disseny de diversos prototips -13 en total-, fins a arribar al model final. La clau està en l'eixugaparabrisa. Amb engranatges impresos en SEAT, eixos de caixes del canvi i el motor adaptat d'un eixugaparabrisa, el projecte pren forma i van aconseguir donar forma al producte definitiu, denominat OxyGEN.

 

Cada respirador compta amb més de 80 components electrònics i mecànics i passa un exhaustiu control de qualitat amb esterilització de llum ultravioleta. Uns 150 empleats de diferents àrees han canviat el seu lloc habitual de treball per a assemblar els respiradors on abans es muntaven parts de l'abans esmentat longeu model compacte de la marca. “Modificar una línia de muntatge que fabrica un subchásis, una peça de cotxes, i poder transformar-la i fabricar respiradors ha sigut un treball ardu en el qual han estat implicades moltes àrees de l'empresa i ho hem fet en el temps rècord d'una setmana”, comenta Sergio Arreciado, de l'àrea d'Enginyeria de Processos de SEAT. Cada respirador compta amb més de 80 components electrònics i mecànics i passa un exhaustiu control de qualitat amb esterilització de llum ultravioleta.

 

Test de qualitat

En aquests moments, un respirador està sotmés a un test de llarga duració dins del procés d'homologació. Mentrestant, la línia segueix en funcionament gràcies a molts empleats que han posat en aquest projecte més que hores de somni. “Amb només saber que hem intentat ajudar a salvar una vida, tot aquest treball haurà valgut la pena”, comenta Francesc Sabaté, d'I+D de SEAT. Entre tots. El resultat d'aquest projecte ha sigut possible gràcies a la col·laboració solidària dels seus empleats i a la de moltes empreses i entitats a les quals SEAT vol agrair la seua implicació, especialment a l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris.

Comentari Comentar aquesta notícia
Comentar esta noticia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
3.139.86.18

Encara no hi ha comentaris

Potser també t'interesse...

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.