Compromís per Torrent qualifica de "despropòsit irreal" el P.G.O.U projectat pel govern de Ros.
El nou PGOU planea construir 9.000 habitatges i arribar als 100.000 habitants
Recentment s'ha presentat als grups municipals de Torrent l'estat actual del nou projecte del Pla General d'Ordenació Urbana, encarregat a la mercantil IDOM per part del govern socialista de Jesús Ros.
En aquest document es planteja la construcció potencial de 9.036 nous habitatges amb un horitzó de població de 100.000 habitants per a l'any 2025. Les partides o zones del terme municipal on s'ha projectat aquest increment de població són les de Monte-Real, Morredondo, El Vedat, la Marjadella, la Foieta, el Pantà, Monte-Levante, Santo Domingo i el Safranar.
A més a més s'han ratllat com a noves zones de sòl industrial tota la partida de l'Alter Alt, el Rajolar, més pràcticament tota la superfície corresponent a la zona del Mas de Don Pedro. Amb aquesta planificació la zona de polígons es duplicaria, passant de les 87'5 hectàrees contemplades al vigent P.G.O.U a les 162'03 proposades ara pel Psoe de Torrent.
Sobre les noves zones verdes, aquestes apareixen a les actuals cotxeres de Ferrocarrils de la Generalitat, més una xicoteta franja a la Marjadella, atés que a la zona de ponent del Vedat, corresponent al Camí de la Mala Pujada, també s'ha projectat una franja enjardinada, però suposaria envair les zones de secà i els contraforts boscosos del propi Vedat.
Per al portaveu de Compromís per Torrent, Pau Alabajos, el govern de Ros està reproduint el mateix model urbanístic que va provocar la bombolla immobiliària i la posterior crisi econòmica, "sembla que no sàpien fer un altra cosa encara que la realitat tossudament els diga el contrari", ha declarat Alabajos, emplaçant al Psoe a presentar un projecte urbanístic sostenible i creïble, on la qualitat destaque sobre la quantitat, i on qualsevol increment poblacional tinga la seua previsió en matèria de nou serveis públics dotacionals com centres de salut, escoles, instituts, seguretat, accessos, mobilitat sostenible i transport públic.
Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
18.226.4.206