
POLÍTICA
Guanyant Torrent denuncia la vulneració del dret a la participació política
Aquesta queixa, es troba ancorada amb data del 22 de març de 2016, moment en què la comissió informativa de l'Ajuntament de Torrent aprovà per unanimitat una moció perquè en la contractació pública d'aquest ajuntament s'inclogueren clàusules socials i mediambientals
Guanyat Torrent, ha decidit adreçar-se per escrit a diferents estaments i ens (Síndic de Greuges, Defensor del Pueblo, Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació de la Generalitat Valenciana) que regulen la participació ciutadana i el dret dels càrrecs públics a rebre informació sobre els temes que li són propis en funció de la responsabilitat de representació, en considerar vulnerats els seus drets per part de la municipalitat torrentina, tutelats en l’article 23 de la Constitució.
Aquesta queixa, es troba ancorada amb data del 22 de març de 2016, moment en què la comissió informativa de l'Ajuntament de Torrent aprovà per unanimitat una moció perquè en la contractació pública d'aquest ajuntament s'inclogueren clàusules socials i mediambientals. Es va acordar, així mateix, elaborar una instrucció de caràcter general aplicable a tots els plecs perquè incorporen els criteris continguts en la moció i uns altres que es consideren en aqueixa línia, atenent a l'adequat per a cada tipus de contracte públic.
L’esmentada moció, va ser aprovada per unanimitat, inclòs l'equip de govern. No obstant això, davant la inactivitat reiterada, en data 23 de juny de 2017, Guanyant Torrent va presentar la proposta d'instrucció relativa a la incorporació de clàusules socials en els contractes celebrats per l'Ajuntament, Organismes autònoms i Entitats del Sector Públic Municipal. Aquesta instrucció va rebre l'informe jurídic favorable tant de la Cap del Servei de Contractació i Compres de l'Ajuntament, com del Secretari General del Ple.
Així les coses, a pesar que la moció es va aprovar per unanimitat i que la instrucció ha rebut tots les vistiplaus jurídics de part del personal tècnic funcionari de l'Ajuntament, l'equip de govern ha bloquejat aquesta iniciativa de caràcter social, evitant portar la iniciativa per a la seua aprovació al ple.
D’aquesta manera, és com el regidor Jaume Santonja Ricart, sent vulnerat, no solament el dret a la participació, sinó també els preceptes del Capítol Tercer del Títol I de la Constitució, ja que en el seu entendre, “al no aprovar la instrucció s'incompleix i buida de contingut, en l'àmbit de la contractació administrativa, l'article 46 sobre les polítiques de previsió dels col·lectius amb necessitats especials”. Aquests drets no estan complint-se, segons l'article 53 de la mateixa Carta Magna, i és per això que Guanyant Torrent ho posa de manifest perquè siga tingut en compte.
I per tot això, se sol·licita dels organismes i ens a qui s’ha adreçat durant el matí d’aquest dijous 28 de febrer, que s’admeta a tràmit la queixa presentada i s’inste a l'equip de govern de l’Ajuntament de Torrent la inclusió en l'ordre del dia, l'aprovació de la Instrucció General de la imposició de clàusules socials i mediambientals en l'àmbit de la contractació administrativa d'aquesta entitat local.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
3.135.194.164